مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه جدید BYD تانگ برقی با برد 730 کیلومتری معرفی شد

بی‌وای‌دی نسخه جدیدی از شاسی‌بلند الکتریکی تانگ را رسماً با مدل 2022 رونمایی کرده است. تانگ مدل 2022 از جدیدترین نسخه زبان طراحی «چهره اژدها» بی‌وای‌دی و همین‌طور یک پکیج باطری 108.8 کیلووات ساعتی بهره‌مند شده که برد 730 کیلومتری را فراهم می‌کند. تانگ شاسی‌بلند میان سایزی است که نه‌فقط در چین بلکه در کشورهای دیگری مثل نروژ هم عرضه می‌شود.

هرچند تانگ جدید حالا رسماً معرفی شده اما قبلاً تصاویر جاسوسی و غیررسمی آن منتشر شده بود و بنابراین با ظاهر جدید آن آشنایی داریم. در این خودرو شاهد چراغ‌های جلوی باریکی هستیم که توسط یک نوار نقره‌ای‌رنگ به هم متصل شده‌اند. مدل‌های الکتریکی هان و یوآن بی‌وای‌دی هم از همین طراحی استفاده می‌کنند. غیر از طراحی قسمت جلویی اما هیچ چیز دیگری در ظاهر تانگ جدید تغییر بزرگی نداشته است ولی بااین‌حال می‌توان به برخی جزئیات مثل رینگ‌های 21 اینچی جدید اشاره کرد. به‌طورکلی، تانگ مدل 2022 با این چهره جدید بسیار اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

در داخل تانگ جدید نیز بی‌وای‌دی برای اولین بار ترکیب شش صندلی را ارائه کرده است. این یعنی در ردیف دوم حالا صندلی‌های خلبانی ارائه شده است که به گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم مجهز هستند. البته این خودرو همچنان با هفت صندلی هم قابل خریداری خواهد بود. غیر از این اما تغییر بزرگ دیگری در داخل تانگ رخ نداده و همان کنسول مرکزی نسخهٔ قبلی با نمایشگر لمسی 15.6 اینچی دیده می‌شود که قابلیت چرخش دارد. تزئینات جالب روی داشبورد، غربیلک فرمان D شکل، اینترنت 5G و سیستم رانندگی خودکار DiPilot هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کراس‌اوور الکتریکی چینی هستند.

تانگ در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره به بازار عرضه می‌شود که هردو به باطری‌های 108.8 کیلووات ساعتی مجهز هستند. نسخه تک موتور با مصرف انرژی 15.6 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر، بردی 730 کیلومتری را ارائه می‌کند درحالی‌که این عدد در نسخه دو موتور به 635 کیلومتر کاهش میابد زیرا مصرف برق بیشتری برابر با 17.6 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر دارد. برای تنگ همچنین نسخه‌ای با باطری کوچک‌تر و یک موتور الکتریکی و برد 600 کیلومتری هم ارائه می‌شود. نسخه دو موتوره این خودرو حداکثر 517 اسب بخار قدرت دارد.

تانگ جدید اما نسبت به نسخه قبلی گران‌تر شده است. تانگ کنونی هم‌اکنون با قیمتی از 279,500 یوآن معادل 44,100 دلار تا 314,800 معادل 49,700 دلار به بازار عرضه می‌شود اما محدوده قیمتی مدل جدید بین 280 هزار تا 350 هزار یوآن معادل 44 تا 55 هزار دلار خواهد بود که افزایشی 5 هزار دلاری را نشان می‌دهد. پیش‌فروش بی‌وای‌دی تانگ جدید از همین ماه آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا