مکمل بنزین
گوناگونخبر

جتور داشِنگ، شاسی‌بلند کاملاً جدید و اسپرتی از چری

برند جتور متعلق به چری، اولین تصاویر از شاسی‌بلند جدید خود که داشنگ (Dasheng) نام دارد را منتشر کرده است. این یک کراس‌اوور اسپرت است که قرار است در سه‌ماهه سوم امسال در بازار چین عرضه شود. جتور که به‌سرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است، در حال حاضر 9 شاسی‌بلند مختلف با پیشرانه‌های بنزینی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. داشنگ اولین مدل از سری جدید محصولات جتور محسوب می‌شود که به‌طور خاص برای نسل جوان یعنی کسانی که بین سال‌های 1997 تا 2012 متولد شده‌اند طراحی شده است.

این یعنی جتور با این خودرو خریداران بسیار جوانی را هدف قرار داده است که بزرگ‌ترین آن‌ها تنها 25 سال سن دارند. برای جذب این جوانان، داشنگ با خطوط بیرونی تیز و ویژگی‌های اسپرتی مثل اسپویلر روی سقف و دیفیوزر روی سپر عقب، از طراحی چشمگیرتر و جذاب‌تری نسبت به دیگر محصولات جتور بهره می‌برد. این خودرو همچنین به دستگیره‌های در پاپ‌آپ و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی هم مجهز شده است. داشنگ در قسمت جلو از طراحی جالبی برخوردار هستند که جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های دوقسمتی از ویژگی‌های آن هستند. در عقب نیز چراغ‌ها تا حدودی محصولات لکسس را به یاد می‌آورند.

داشنگ اولین محصول جتور است که روی پلت‌فرم جدید این برند بنام Kunlun ساخته شده است. این امکان استفاده در خودروهای مختلف و تجهیز به قوای محرکه مختلف را دارد. جتور قصد دارد از این پلت‌فرم برای ساخت یک سری کامل از خودروهای جدید از پیکاپ گرفته تا شاسی‌بلند و آفرودرهای جذاب استفاده کند. برای داشنگ سه پیشرانه مختلف ارائه خواهد شد که شامل 1.5 لیتری توربو، 1.6 لیتری توربو و 1.5 لیتری توربوی پلاگین‌هیبریدی می‌شود. نسخه‌های پایه به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما تیپ‌های بالاتر از سامانه چهارچرخ محرک برخوردار خواهند بود.

 

جتور داشنگ قرار بود همین ماه در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شود اما به دلیل شیوع مجدد کرونا در چین، برگزاری این نمایشگاه به تعویق افتاده و بنابراین کراس‌اوور جدید چری احتمالاً در یک رویداد رسانه‌ای خصوصی رونمایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا