مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت بی‌ام‌و X7 با طراحی جنجالی معرفی شد

ب‌ام‌و سرانجام پرده‌ها را از چهره فیس‌لیفت X7 کنار زده است. قبلاً رندرها و تصاویر جاسوسی نشان داده بودند که ب‌ام‌و چه برنامه‌ای برای فیس‌لیفت X7 دارد اما هنوز هم دیدن چهره این خودرو با چراغ‌های جلوی دوقسمتی شوکه کننده است. بااین‌حال، بهتر است به این چراغ‌ها عادت کنید زیرا در نسل بعدی سدان سری 7 هم از همین طراحی استفاده خواهد شد. در X7 جدید درست زیر کاپوت چراغ‌های باریکی تعبیه شده که البته در اصل دی‌لایت هستند و به‌عنوان راهنما هم عمل می‌کنند. کمی پایین‌تر هم چراغ‌های اصلی در قابی تیره جای گرفته‌اند که در هنگام خاموش بودن شاید خیلی‌ها متوجه وجود آن‌ها نشوند.

هرچند ورودی‌های هوای درون سپر کاملاً بازطراحی شده‌اند اما جلوپنجره تغییری نداشته و بزرگ‌تر نشده است. بااین‌حال، این جلوپنجره حالا از طراحی دورنگ برخوردار شده و در مدل X7 xDrive40i نورپردازی هم برای آن قابل سفارش است درحالی‌که این ویژگی در مدل M60i به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. تغییرات بخش عقبی خودرو اما بسیار کمتر بوده و صرفاً به گرافیک جدید چراغ‌ها و همین‌طور یک قاب شیشه‌ای برای نوار کرومی که آن‌ها را به هم متصل می‌کند محدود می‌شود.

برای مدل X7 xDrive40i پکیج M Sport قابل سفارش است که سپرهای جلو و عقب و رکاب‌های خاص M را به همراه ‌تریم مشکی براق، سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای تیره و رینگ‌های 21 اینچی دورنگ به همراه دارد. مدل پرچم‌دار M60i نیز از آینه‌های جانبی آئرودینامیک، جلوپنجره با نشان M، چهار سر اگزوز، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و رینگ‌های 22 اینچی بهره می‌برد. برای این مدل هم پکیج M Sport Professional قابل سفارش است که شامل ‌تریم تیره و کالیپرهای ترمز مشکی یا آبی می‌شود.

بزرگ‌ترین تغییر طراحی X7 جدید بعد از چراغ‌های جلو در داخل آن دیده می‌شود زیرا در اینجا بجای صفحه آمپر سنتی و نمایشگر مجزای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک نمایشگر خمیده ترکیبی ارائه شده که شامل صفحه آمپر 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 14.9 اینچی با جدیدترین نرم‌افزار iDrive ب‌ام‌و می‌شود. این نمایشگر به سمت راننده زاویه دارد اما همچنان امکان تماشای آن توسط سرنشین هم وجود خواهد داشت. یکی دیگر از تغییرات بزرگ در داخل فیس‌لیفت X7 هم حذف انتخاب‌گر دنده سنتی گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و جایگزینی آن با یک دکمه بسیار کوچک‌تر است.

مدل بنزینی پایه X7 یعنی xDrive40i همچنان از همان پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند اما حالا قدرت این موتور با 40 اسب بخار افزایش به 380 اسب بخار و گشتاور آن با 70 نیوتن متر افزایش به 520 نیوتن متر رسیده است. این موتور همچنین حالا به سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت هم مجهز شده است. این مدل که به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک xDrive مجهز است، ظرف 5.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ نسخه پرچم‌دار M60i بروند. پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوی این مدل هم برای مدل 2023 به سیستم هیبریدی خفیف و اگزوز اسپرت مجهز شده اما عجیب اینکه خروجی آن تغییری نداشته و مثل قبل 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، M60i ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در X7 مدل 2023 اما حالت جدیدی بنام اسپرینت ارائه شده است که تنظیمات پیشرانه و شاسی را در اسپرت‌ترین حالت قرار می‌دهد. سیستم تعلیق بادی هم به‌صورت استاندارد در هردو مدل ارائه می‌شود. مدل M60i از آنتی‌رول بار فعال در عقب و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برخوردار است اما برای مدل xDrive40i این ویژگی‌ها قابل سفارش خواهند بود. قیمت این مدل شش سیلندر در بازار آمریکا از 77,850 دلار و قیمت مدل هشت سیلندر M60i از 103,100 دلار آغاز می‌شود. فیس‌لیفت ب‌ام‌و X7 از پاییز امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا