مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

نسل جدید بی‌ام‌و سری 7 همراه با نسخه الکتریکی i7 معرفی شد

ب‌ام‌و سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، نسل جدید سری 7 را معرفی کرده است. قطعاً یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد این خودرو طراحی بیرونی آن است. نسل جدید سری 7 دومین محصول ب‌ام‌و محسوب می‌شود که از زبان طراحی جدید این شرکت با چراغ‌های جلوی دوقسمتی استفاده می‌کند زیرا این طراحی برای اولین بار در فیس‌لیفت X7 ارائه شد. طراحی عقب خودرو اما با چراغ‌های باریک افقی بسیار ساده‌تر به نظر می‌رسد.

پیشرانه‌های نسل جدید سری 7

خبر بزرگ در دیگر در مورد نسل جدید سری 7 نیز ارائه نسخه تمام الکتریکی آن با نام i7 برای اولین بار است که در کنار نسخه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. سری 7 جدید در ابتدا در سه مدل راهی بازار خواهد شد. مدل پایه، 740i نام دارد که از نسخه ارتقاءیافته پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این موتور که حالا از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره می‌برد، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان‌دهنده افزایشی ۴۰ اسب بخاری نسبت به نسل قبلی است. سیستم ۴۸ ولت نیز می‌تواند به‌طور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش دهد. به لطف این پیشرانه، 740i ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل بعدی، 740i xDrive است که آن‌هم از پیشرانه بنزینی استفاده می‌کند اما موتور این نسخه یک نمونه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل هم از سیستم هیبریدی خفیف برخوردار است و ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیرو در هردوی این نسخه‌های بنزینی توسط جدیدترین نسخه از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ب‌ام‌و صورت می‌گیرد.

مدل سوم اما الکتریکی بوده و i7 xDrive60 نام دارد. این مدل به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. i7 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن‌هم روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالی‌که این عدد برای نسخه‌های بنزینی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. ب‌ام‌و برد حدودی این نسخه را طبق معیارهای سازمان EPA آمریکا حدود 480 کیلومتر تخمین زده است. حداکثر ظرفیت شارژ این سدان برقی هم ۱۹۵ کیلووات خواهد بود که می‌تواند با ۱۰ دقیقه شارژ ۱۳۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند.

اما علاوه بر این سه مدل، تا سال 2023 ب‌ام‌و دو مدل دیگر را هم به خانواده سری 7 اضافه خواهد کرد که یکی پلاگین‌هیبریدی و دیگری تمام الکتریکی بوده و پرچم‌داران این خانواده محسوب می‌شوند. مدل پلاگین‌هیبریدی که M760e xDrive نام دارد، از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. ویژگی مهم‌تر این نسخه اما امکان پیمودن حدود ۸۰ کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی است.

مدل تمام الکتریکی هم i7 M70 xDrive نام دارد که در اصل جایگزین مدل دوازده سیلندر شده که در این نسل ارائه نخواهد شد. i7 M70 که قوی‌ترین عضو خانواده سری ۷ جدید محسوب می‌شود، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. به گفته ب‌ام‌و، این خودرو بیشترین گشتاور را در بین تمام محصولات تولیدی تاریخ این شرکت دارد و می‌تواند ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که از تمام نسخه‌های بنزینی، هیبریدی و الکتریکی سری ۷ سریع‌تر است.

داخل نسل جدید سری 7

داخل نسل جدید سری 7 مملو از تکنولوژی و نمایشگرهای بزرگ است. در مقابل راننده یک صفحه‌نمایش بزرگ خمیده قرار گرفته است که صفحه آمپر 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 14.9 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای می‌دهد؛ اما علاوه بر این، برای عقب هم یک نمایشگر بسیار بزرگ 31 اینچی تاشو 8K هم قابل سفارش است که برای کنترل آن نمایشگرهای 5.5 اینچی کوچکی روی درها برای هرکدام از سرنشینان عقب تعبیه می‌شود.

نسل جدید سری 7 در ابعاد بیرونی از همه جهت نسبت به نسل قبلی رشد داشته به‌گونه‌ای که 130 میلی‌متر کشیده‌تر، 48 میلی‌متر عریض‌تر و 51 میلی‌متر بلندتر شده اما فاصله محوری آن تنها 5 میلی‌متر بیشتر شده است. بااین‌حال، ظرفیت صندوق بار خودرو هنوز هم چندان زیاد نیست و تنها 540 لیتر ظرفیت دارد که این عدد در i7 به 500 لیتر کاهش پیدا می‌کند. در داخل کابین اما همه‌چیز برای رفاه سرنشینان در نظر گرفته شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به متریال بسیار باکیفیت، سیستم صوتی درجه‌یک برمستر با 36 بلندگو، نورپردازی فانتزی، گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌ها و… اشاره کرد.

پذیرش سفارشات خرید نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 اواخر همین ماه آغاز خواهد شد و خریداران خودروهای خود را اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 دریافت خواهند کرد. قیمت مدل پایه این خودرو در ایالات‌متحده یعنی 740i از 93,300 دلار آغاز می‌شود که این رقم در 760i xDrive به 113,600 دلار و در i7 xDrive60 به 119,300 دلار افزایش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا