مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید مرسدس C43 AMG با پیشرانه چهار سیلندر معرفی شد

حدود یک ماه پیش، رودستر اسپرت SL43 را با اولین توربوشارژر برقی معرفی کرد و حالا از همان تکنولوژی در نسل جدید سدان اسپرت C43 هم استفاده کرده است. هردوی این خودروها اساساً از یک پیشرانه استفاده می‌کنند که M139 نام دارد. این یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت است که امکان استفاده از توربوشارژ برقی مشابه خودروهای فرمول یک را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، درحالی‌که این موتور در SL43 رودستر 381 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، این عدد در C43 به 408 اسب بخار قدرت رسیده است اما از سوی دیگر، گشتاور موتور از 500 نیوتن متر در برادر روباز، در اینجا به 480 نیوتن متر کاهش یافته است. در همین حال، هرچند نیروی موتور در هردو خودرو از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد اما درحالی‌که در SL43 این نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، C43 به سامانه چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است.

به لطف قدرت بیشتر و سامانه چهارچرخ محرک، C43 ظرف 4.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که سه‌دهم ثانیه از SL43 سریع‌تر است. حداکثر سرعت این سدان اسپرت جدید هم روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که البته در صورت سفارش رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی، این عدد به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند (رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچی هستند).

برای متمایز کردن C43 از نسخه‌های معمولی C کلاس، طراحان AMG آن را در بیرون به جلوپنجره پانامریکانا، سپر تهاجمی‌تر، پارکابی‌های AMG، دیفیوزر تزئینی در عقب و چهار سر اگزوز مجهز کرده‌اند. افراد تیزبین هم می‌توانند نشان Turbo Electrified را روی گلگیرهای جلو مشاهده کنند.

در داخل C43 شاهد صندلی‌های اسپرت AMG با روکش چرم مصنوعی به همراه دوخت و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ هستیم. غربیلک فرمان D شکل با انتخاب‌گر حالات رانندگی AMG و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با برخی ویژگی‌ها و عملکردهای خاص AMG مثل ثبت‌کننده اطلاعات Track Pace هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند. این سیستم اطلاعاتی مثل زمان پیمودن یک دور پیست، سرعت، شتاب و زاویه فرمان را ثبت می‌کند.

ازجمله ویژگی‌های فنی شاسی C43 جدید هم می‌توان به فنرهای فولادی AMG با کمک‌فنرهای تطبیقی استاندارد، فرمان هندسه متغیر و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب اشاره کرد که آخری برای اولین بار است که در C کلاس ارائه می‌شود و باعث افزایش چابکی خودرو در پیچ‌ها خواهد شد. سامانه چهارچرخ محرک این سدان اسپرت هم بیشتر به سمت محور عقب تمایل دارد و قدرت را با نسبت 31 به 69 بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

نگرانی برخی خریداران در مورد C43 جدید اما می‌تواند هیجان و جذابیت صدای پیشرانه چهار سیلندر آن باشد در زمانی که رقبایی مثل ب‌ام‌و M340i و آئودی S4 هنوز از پیشرانه‌های شش سیلندر استفاده می‌کنند. برای از بین بردن این نگرانی، AMG این سدان جدید را به سیستم اگزوز تطبیقی مجهز کرده است که می‌تواند صدای اگزوز را بسته به حالت رانندگی، دور موتور و بار موتور تغییر دهد و صدای مناسبی را هنگام رانندگی فراهم کند.

نسل جدید مرسدس C43 AMG اواخر امسال در دو نسخه سدان و استیشن به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود از حدود 55 هزار دلار آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا