مکمل بنزین
گوناگونخبر

برابوس 900 کرالر، یک هیولای 900 اسب بخاری برای فتح صحراها

برابوس بیشتر به خاطر تیونینگ و تقویت محصولات مرسدس بنز شناخته می‌شود اما حالا این تیونر آلمانی با ساخت هیولایی که برای فتح صحراها طراحی شده، به سیم آخر زده است. این خودرو که برابوس 900 کرالر نام دارد، فقط در 15 دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام 891,310 یورو قیمت دارند و مجوز تردد در جاده‌ها را هم نخواهند داشت.

برابوس کرالر در ظاهر شبیه به مرسدس بنز G کلاس به نظر می‌رسد اما درواقع تنها قطعاتی که از G کلاس قرض گرفته چراغ‌های جلو و عقب هستند. بدنه این خودرو که از فیبر کربن ساخته شده، کاملاً جدید است و روی یک شاسی نردبانی اختصاصی قرار گرفته است. کرالر هیچ در یا پنجره‌ای ندارد و برای ایمنی سرنشینان فریم لوله‌ای قرمزرنگی در نظر گرفته شده است. گلگیرهای عریض، ورودی‌های هوای اسپرت، دریچه روی کاپوت، چراغ‌های LED روی سقف، بال عقب مسابقه‌ای و سر اگزوزهای جانبی مشکی مات هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند.

چشمگیرترین ویژگی کرالر اما فاصل بسیار زیاد 530 میلی‌متری از زمین است که به لطف اکسل‌های پورتال، کمک‌فنرهای قابل تنظیم و رینگ‌های بزرگ فراهم شده است. این رینگ‌ها از نوع 20 اینچی فورج‌کاری شده برابوس هستند که با لاستیک‌های آفرودی مکسیس پوشیده شده‌اند. یک نمونه از همین رینگ و لاستیک نیز به‌عنوان چرخ زاپاس در عقب نصب شده است. دیسک‌های ترمز این خودرو نیز در جلو 15.7 اینچی و در عقب 14.6 اینچی هستند که هم‌اندازه سایز رینگ خودروهای شهری است!

زیر کاپوت کرالر نسخه‌ای بشدت تیون شده از پیشرانه ساخت AMG قرار گرفته است که به‌طور گستردی در محصولات سری 900 برابوس استفاده می‌شود. این یک موتور 4.5 لیتری V8 توئین توربو است که 900 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما گشتاور آن روی 1050 نیوتن متر محدود شده است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل‌های قفل شونده به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

کرالر به لطف این نیرو، ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما برخلاف خودروهای جاده‌ای که توسط برابوس تیونینگ می‌شوند، در این خودرو به دلیل لاستیک‌های آفرودی و ارتفاع زیاد، حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی روی 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در داخل کرالر چهار صندلی مجزا با قاب فیبر کربنی تعبیه شده که با پارچه قرمزرنگ Silvertex پوشیده شده‌اند. این پارچه بادوامی است که از قایق‌های اسپرت AMG گرفته شده است. در داخل این هیولای صحرا همچنین یک صفحه آمپر دیجیتالی هم به چشم می‌خورد که از مرسدس گرفته شده است درحالی‌که در سمت شاگرد هم یک صفحه‌نمایش 12 اینچی ناوبری ضد آب و مقاوم در برابر گرما نصب شده است. برابوس به خریداران این خودرو چهار کلاه ایمنی فیبر کربنی را هم رایگان ارائه می‌کند.

ساخت اولین دستگاه کرالر هم‌اکنون به پایان رسیده و امکان خرید آن وجود خواهد داشت. هرچند این خودرو امکان تردد در جاده‌های عمومی را نخواهد داشت اما جالب اینکه قیمت آن از بسیاری از ساخته‌های برابوس مثل 800 XLP سوپربلک گران‌تر است. البته به‌احتمال‌زیاد این موضوع برای ثروتمندان خاورمیانه‌ای اهمیتی نخواهد داشت و کرالر را با کامیون به صحرا خواهند برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا