مکمل بنزین
گوناگونخبر

کادیلاک اسکالید V با 682 اسب بخار قدرت معرفی شد

کادیلاک سال 2022 را با رونمایی از اسکالید V به‌عنوان نسخه اسپرت شاسی‌بلند محبوب خود آغاز کرد. البته در آن زمان فقط تصاویر بیرونی این خودرو منتشر شد اما حالا اطلاعات کامل آن منتشر شده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، در سینه آن یک پیشرانه V8 سوپرشارژ قدرتمند قرار گرفته است. اسکالید V در دو نسخه استاندارد و کشیده (ESV) با قیمت گرانی به بازار عرضه می‌شود.

پیشرانه کادیلاک اسکالید V

بررسی را از زیر کاپوت شروع می‌کنیم یعنی جایی که همان پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ سدان اسپرت CT5-V بلک‌وینگ قرار گرفته است. البته این موتور در اسکالید به سوپرشارژر بزرگ‌تری مجهز شده که قدرت آن را با 14 اسب بخار افزایش نسبت به برادر سدان به 682 اسب بخار رسانده است. همچنین حالا حداکثر این قدرت در دور موتور 6 هزار rpm تولید می‌شود که دور پایین‌تری نسبت به CT5-V است. البته گشتاور این موتور کمی نسبت به سدان مذکور کاهش یافته و به 885 نیوتن متر رسیده است. یک سیستم اگزوز فعال با سر اگزوزهای چهارتایی هم غرشی مطابق با این قدرت را تولید می‌کند هرچند که برای رانندگی لوکس می‌توان آن را در حالت بی‌صدا تنظیم کرد.

انتقال نیروی موتور همچنان توسط همان گیربکس 10 سرعته اتوماتیک قبلی صورت می‌گیرد اما حالا این گیربکس برای کنترل نیروی بیشتر موتور و همین‌طور همخوانی با شخصیت اسپرت خودرو از نو تنظیم شده است. اسکالید V به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز است که در حالت عادی نیرو را به‌صورت 50-50 تقسیم می‌کند اما در حالت اسپرت می‌تواند تا 66 درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. به گفته کادیلاک، این شاسی‌بلند سه تنی ظرف تنها 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 12.7 ثانیه طی می‌کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مهندسان کادیلاک اما اسکالید V را فقط به یک پیشرانه قدرتمند مجهز نکرده‌اند و به فکر ارتقاء دیگر قسمت‌های آن‌هم بوده‌اند. به‌عنوان‌مثال، این خودرو در جلو به ترمزهای برمبوی شش پیستونه مجهز شده و سیستم کنترل سواری مغناطیسی آن‌هم در عقب حالا از کمک‌فنرهای سفت‌تری استفاده می‌کند. همچنین سیستم تعلیق حالا به‌طور خاص برای این نسخه تنظیم شده و در حالت رانندگی اسپرت ارتفاع خودرو را حدود 25 میلی‌متر کاهش می‌دهد.

در اسکالید V، راننده می‌تواند همه‌چیز را از سفتی تعلیق و سامانه چهارچرخ محرک گرفته تا احساس فرمان، قدرت ترمزها و صدای پیشرانه را از طریق حالت‌های مختلف رانندگی تنظیم کند. این حالات شامل یک حالت اختصاصی V هم می‌شود که تمام تنظیمات خودرو را به حداکثر می‌رساند. اسکالید V حتی به لانچ کنترل هم مجهز شده است. بااین‌وجود، ذات این ماشین هنوز هم یک شاسی‌بلند فول سایز لوکس است و به همین دلیل همچنان در راحتی و آرامش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

داخل خودرو کاملاً مشابه تیپ پلاتینوم اسکالید معمولی است و فقط در اینجا به تزئینات قرمزرنگ و صندلی‌های الهام گرفته از مسابقه مجهز شده است. همچنین صفحه آمپر دیجیتالی خودرو هم حالا گرافیک خاص V را پیدا کرده است. تودوزی چرمی و تریم چوبی به همراه ویژگی‌هایی مثل ناوبری واقعیت افزوده هم ازجمله تجهیزات استاندارد این خودرو هستند. اسکالید V روی رینگ‌های خاص V قرار گرفته که با لاستیک‌های چهارفصل بریجستون پوشیده شده‌اند. برای این خودرو سیستم نیمه خودران سوپر کروز قابل سفارش خواهد بود و توانایی یدک کشی تا حداکثر 3.2 تن را دارد.

قیمت کادیلاک اسکالید V

اسکالید V خودروی بسیار گرانی است و قیمت آن از 150 هزار دلار آغاز می‌شود. این یعنی اختلاف قیمت آن با گران‌ترین اسکالید معمولی یعنی تیپ پلاتینوم به‌اندازه قیمت یک سدان CT5 است. البته اسکالید V تولید پایین و محدودی خواهد داشت و خریداران خاصی را هدف قرار داده است اما کادیلاک هنوز میزان تولید آن را اعلام نکرده است. هرچند این شاسی‌بلند قدرتمند آمریکایی رقیب مستقیم مرسدس GLS63 AMG و آلپینا XB7 خواهد بود اما با این قیمت می‌تواند به قلمروی مرسدس-میباخ GLS هم وارد شود. کادیلاک اسکالید V اواخر تابستان راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا