مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه جدید رولزرویس فانتوم معرفی شد، مجلل‌ترین سدان دنیا

حتی لوکس‌ترین و بهترین خودروهای جهان هم پس از مدتی به به‌روزرسانی نیاز خواهند داشت و به همین دلیل حالا نسخه بروز شده رولزرویس فانتوم با نام سری II معرفی شده است. البته تغییرات ظاهری این خودرو بسیار جزئی هستند و مهم‌ترین آن‌ها استفاده از جلوپنجره نورانی جدیدی مشابه مدل کوچک‌تر گوست است. همچنین حالا بالای این جلوپنجره هم یک میله افقی جدید کار شده که ارتباطی بصری بین دی‌لایت‌های LED برقرار می‌کند. همچنین چراغ‌های جلو هم به لطف نور ستاره‌ای، نمای چشمگیری پیدا کرده‌اند.

در پاسخ به خواست خریداران، رولزرویس به‌صورت سفارشی جلوپنجره کرومی تیره و همین‌طور خطوط روی کاپوت، قاب دور شیشه جلو و پنجره‌های جانبی مشکی‌رنگ را هم برای فانتوم ارائه کرده است. این آپشن‌ها برای هردو نسخه استاندارد و کشیده فانتوم قابل سفارش خواهند بود. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های بیرونی این خودرو ارائه دو طرح رینگ جدید است که یکی از آن‌ها بسیار جالب به نظر می‌رسد زیرا از رینگ‌های دیسکی دهه 20 میلادی الهام گرفته است. این رینگ‌ها که از جنس فولاد ضدزنگ هستند، به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهند بود. رینگ‌های دوم اما طراحی کاملاً مدرن و پیچیده با وجوه مثلثی شکل دارند که به‌صورت تمام براق یا نیمه براق ارائه می‌شود.

کابین مجلل فانتوم نیازی به به‌روزرسانی نداشته است اما بااین‌حال رولزرویس به مناسبت معرفی فانتوم سری II، یک نسخه سفارشی جدید بنام پلاتینو را هم با آپشن‌های شخصی‌سازی نامحدود ارائه کرده است که در داخل از ویژگی جالبی بهره می‌برد. در این نسخه، درحالی‌که صندلی‌های جلو با چرم پوشیده شده‌اند، صندلی‌های عقب با روکش پارچه‌ای ارائه می‌شوند. البته این پارچه از نوع ارزان‌قیمتی که در خودروهای معمولی می‌بینیم نیست خود از دو نوع پارچه مختلف شکل گرفته که یکی در ایتالیا ساخته شده و دیگری با استفاده از الیاف بامبو بافته شده است.

هرچند فانتوم بیشتر روی صندلی‌های عقب تمرکز دارد اما به گفته رولزرویس، در حال حاضر تعداد بیشتری از خریداران این خودرو بجای نشستن روی صندلی عقب، خودشان رانندگی می‌کنند و به همین دلیل حالا غربیلک فرمان فانتوم قطورتر شده تا احساس بهتری داشته باشد. برای نسخه جدید این سدان مجلل بریتانیایی ویژگی جدیدی بنام Rolls-Royce Connected هم ارائه شده که امکان انتقال آدرس مقصد را از روی گوشی هوشمند به ناوبری خودرو فراهم می‌کند. علاوه بر این، حالا امکان نمایش مکان و وضعیت خودرو در گوشی هوشمند مالک نیز فراهم شده است.

در قوای محرکه فانتوم سری II اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی زیر کاپوت خودرو همچنان همان پیشرانه 6.75 لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است که مثل قبل 570 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این سدان مجلل 2.5 تنی را ظرف 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. رولزرویس فعلاً قیمت فانتوم جدید سری II را اعلام نکرده ولی احتمالاً تفاوت بزرگی با نسخه قبلی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا