مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش سیستم Air Scarf مرسدس بنز در آلمان ممنوع اعلام شد!

به کمپانی مرسدس بنز دستور داده‏اند که سیستم گرمایشی Airscarf را در خودروهای دارای سقف متحرک فروخته شده غیرفعال سازد. بنا به گفته سایت Automobilwoche دادگاه فدرال آلمان دستور داده که کمپانی دایملر سازنده مرسدس بنز (Daimler) دیگر حق فروش یا تبلیغ تجهیزات Airscarf را در آلمان ندارد، زیرا از حقوق و مجوز اعطا شده پیشین به این کمپانی تخلف کرده است.

mercedes-benz-airscarf

سیستم Airscarf دارای دریچه‏ای در بالشتک سر صندلی است که هوای گرم را پیرامون گردن مسافر به جریان می‏اندازد. این سیستم در خودروهای مدل SLC تا کلاس S این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است. این حکم که هفته پیش اجرا شد، تولیدکننده را از فروش خودروهای مجهز به سیستم Airscarf در آلمان منع می‎کند. بنا به گزارشات، این کمپانی از تاریخ 9 می 2016 شروع به غیرفعال کردن سیستم  Airscarf در تمام خودروهای فروخته شده دارای سقف متحرک خود کرده است. اگر کمپانی دایملر از این قانون سرپیچی کند، 250,000 یورو (390,000 دلار) جریمه خواهد شد.

در سال 1996، لودیگ شاتزینگر موفق به کسب مجوز استفاده از نوعی سیستم گرمایشی برای خودروهای دارای سقف متحرک شد که به شکل مؤثری از بروز افت حرارت نواحی سر، گردن و شانه‏ها جلوگیری می‎کرد. تاریخ انقضای این مجوز آلمانی، 26 دسامبر 2016 است.

بنا به گفته سایت Automobilwoche این دادخواهی توسط شاتزینگر تنظیم نشده، بلکه توسط یک سازمان صدور مجوز انجام گرفته است. برای آلمانی‎هایی که مرسدس بنز مجهز به سیستم Airscarf دارند جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این حکم دادگاه عطف به ماسبق نیست. دادگاه به این کمپانی دستور داده که تعداد اتومبیل‎های مجهز به Airscarf فروخته شده از تاریخ 28 فوریه 1998 را محاسبه کند و خسارتی که شاتزینگر باید پرداخت کند هنوز تعیین نشده است.

استفاده از این سیستم در استرالیا

طبق شنیده‎های ما (وب سایت CarAdvice) این قانون فقط درمورد خودروهای فروخته شده در آلمان صدق کرده و اتومبیل‎های فروخته شده در استرالیا و سایر مناطق هنوز مجاز به استفاده از Airscarf خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا