مکمل بنزین
گوناگونخبر

ون باری کوچک پژو پارتنر راپید معرفی

چندی پیش، دو شرکت پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر باهم ادغام شدند و گروه خودروسازی بزرگ استلانتیس را تشکیل دادند. این گروه بزرگ قصد دارد با اشتراک پلت‌فرم و تکنولوژی‌ها بین برندهای متعدد خود، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. حال ون باری جدید پژو پارتنر راپید به‌عنوان یکی از محصولات این استراتژی معرفی شده است. این خودرو درواقع نسخه‌ای تغییر برند داده شده از فیات فیورینو مخصوص بازار برزیل است. این یعنی پارتنر راپید روی یک پلت‌فرم قدیمی ساخته شده که پیشینه آن به فیات اونو سال 2010 بازمی‌گردد هرچند که از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است.

زیر کاپوت این ون باری کوچک یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هشت سوپاپ قرار گرفته که می‌تواند با بنزین یا اتانول کار کند. این موتور هنگام استفاده از بنزین 84 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این اعداد در صورت استفاده از اتانول به 86 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اما آنچه بیشتر در یک ون باری اهمیت دارد، ظرفیت حمل بار است. پارتنر راپید ظرفیت حمل 650 کیلوگرم را دارد و حجم بار آن نیز به لطف شکل جعبه‌ای سنتی در عقب، 3300 لیتر است. در ظاهر این خودرو اما هیچ اقدام قابل‌توجهی برای متمایز کردن آن از فیات فیورینو صورت نگرفته و دو خودرو غیر از جلوپنجره متفاوت، لوگوی پژو و نوشته Rapid روی زه جانبی، کاملاً باهم یکسان هستند.

 

همین موضوع در داخل خودرو هم صدق می‌کند و در اینجا نیز همان داشبورد بسیار ابتدای فیات بدون نمایشگر به چشم می‌خورد. کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری مثل تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک و پنجره‌های برقی هستند، باید سراغ تیپ بیزنس پک بروند زیرا در تیپ پایه بیزنس هیچ‌کدام از این موارد ارائه نمی‌شوند. در این خودرو حتی از رادیو هم خبری نیست.

پژو پارتنر راپید در حال حاضر در برزیل با قیمت پایه 101,390 رئال معادل 20,050 دلار قابل خریداری است که کمی از فیات فیورینو با قیمت پایه 99,990 رئال معادل 19,800 دلار گران‌تر است. این دو خودرو اما برادر سومی هم بنام رم پرومستر راپید دارند که در برخی بازارهای خاص آمریکای لاتین مثل مکزیک عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شما هم به جز ال نود وانت چیزه دیگه ای از نظر ظاهری توش دیدین
    هر جور نگاه میکنم یه ال نود می بینمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا