مکمل بنزین
خبر

کانسپت چشمگیر مرسدس ویژن AMG معرفی شد

مرسدس AMG با معرفی کانسپتی بنام ویژن AMG، پیش‌نمایشی از یک خودروی الکتریکی آینده را ارائه کرده است. البته این پیش‌نمایش فقط روی ظاهر بیرونی خودرو تمرکز دارد و اطلاعات فنی چندانی در مورد آن منتشر نشده است. این کانسپت روی پلت‌فرم کاملاً جدید و اختصاصی AMG بنام AMG-EA ساخته شده و موتورهای الکتریکی جدیدی هم از ابتدا برای آن در دست توسعه هستند. این موتورها از نوع شارژ محوری خواهند بود که با همکاری زیرمجموعه مرسدس، شرکت YASA ساخته می‌شوند. به گفته مرسدس، این موتورها به میزان قابل‌توجهی قدرت بیشتری نسبت به موتورهای الکتریکی معمولی خواهند داشت.

کانسپت ویژن AMG خودرویی با فاصله محوری کشیده، اوورهنگ‌های کوتاه و ارتفاع کم است. گلگیرهای برجسته خودرو هم چرخ‌های بزرگی را پوشانده‌اند که با الهام از فرمول یک طراحی شده‌اند. در جلوی خودرو، نوع جدیدی از جلوپنجره پانامریکانای مرسدس با نوارهای LED عمودی دیده می‌شود. البته خودروهای الکتریکی به جلوپنجره نیازی ندارند و در اینجا نیز جلوپنجره درواقع مسدود است درحالی‌که در قاب دور آن‌هم LED کار شده است. چراغ‌های جلو به شکل سه‌بخشی طراحی شده‌اند که لوگوی مرسدس را تداعی می‌کنند و قسمت داخلی آن‌ها به یک نوار LED در ابتدای کاپوت متصل شده‌اند.

در پروفیل جانبی این کانسپت شاهد سقف شیب‌دار و کوپه مانندی هستیم که به شکل قطره اشک طراحی شده است. در این قسمت پنجره‌ها مثل بدنه نقره‌ای‌رنگ هستند و دوربین‌های کوچکی هم به‌عنوان آینه‌های جانبی تعبیه شده است. در عقب، یک اسپویلر فعال به همراه چراغ سراسری باریکی تعبیه شده و در پایین هم در یک دیفیوزر مشکی‌رنگ، در هر طرف سه چراغ ترمز دایره‌ای دیده می‌شود که به شکل سر اگزوز طراحی شده‌اند.

در این کانسپت، چند نشانه ظاهری از خودروی فرمول یک مرسدس هم دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، تریم سبزرنگی که در امتداد رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب کشیده شده، خودروی فرمول یک این شرکت را تداعی می‌کند. در عقب نیز طرح ستاره سه پر مرسدس روی بدنه خودرو نقش بسته است. فعلاً هیچ تصویری از داخل این کانسپت منتشر نشده و از مشخصات فنی آن‌هم خبر نداریم ولی به گفته مرسدس، نسخه تولیدی آن در سال 2025 به بازار خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا