Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

SSC تواتارا با دستیابی به سرعت 475 کیلومتر، رکورد سرعت را شکست

شرکت آمریکایی SSC برای عبور از مرز سرعت 300 مایل بر ساعت معادل 480 کیلومتر بر ساعت کاملاً مصمم است و حالا با ثبت رکورد جدید به این هدف نزدیک‌تر شده است. این شرکت با هایپرکار خود بنام تواتارا در باند 3.7 کیلومتری مرکز فضایی کندی در فلوریدا موفق شد به سرعت 475 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به نظر می‌رسد اگر فضای بیشتری در اختیار داشت حتی به سرعتی بیش از این هم می‌رسید. برای اینکه هیچ حرف‌وحدیثی پیش نیاید، سرعت این خودرو توسط شرکت بریتانیایی ریسلوجیک با استفاده از دو سیستم VBOX و یک GBS دیگر از لایف ریسینگ ثبت شده است.

این رکورد در 14 می 2022 با رانندگی «لری کاپلین» ثبت شده است. وی مالک یک دستگاه تواتارا است و قبلاً هم رکورد سرعت را با این خودرو شکسته بود اما حالا رکورد خود را بهبود بخشیده است. تواتارا اما تاکنون چندین بار تلاش کرده است تا رکورد سرعت را بشکند. همه‌چیز از اکتبر 2020 شروع شد یعنی زمانی که SSC ادعا کرد به سرعت 508 کیلومتر بر ساعت دست یافته اما بعداً مشخص شد که این ادعا درست نبوده است. سپس شرکت در دسامبر 2020 دوباره برای رکوردشکنی تلاش کرد اما به دلیل مشکلات داغ شدن پیشرانه نتوانست به سرعتی بیش از 404 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در ژانویه 2021 تواتارا با ثبت میانگین سرعت 455 کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع‌ترین خودرو جهان را به دست آورد اما SSC هنوز راضی نبود. به همین دلیل، قرار بود در می 2021 تلاش دیگری برای بهبود این رکورد صورت گیرد اما کامیون حامل تواتارا تصادف کرد و خودرو آسیب دید تا اینکه سرانجام حدود دو هفته پیش این رکورد جدید ثبت شد که البته احتمالاً این هم آخرین رکورد SSC نخواهد بود. تواتارا روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده و ضریب درگ 0.279 دارد. این هایپرکار آمریکایی از یک پیشرانه 5.9 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که در صورت استفاده از سوخت E85 متانول حداکثر 1750 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیروی عظیم هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مدیرعامل و بنیان‌گذار SSC «جرود شلبی» در مورد رکورد زنی جدید این خودرو گفته است:

شتاب بسیار زیاد تواتارا تا سرعت 475 کیلومتر بر ساعت واقعاً به ما نشان داد که این خودرو به سقف سرعت خود حتی نزدیک هم نشده است. همه داده‌ها نشان می‌دهند که عامل محدودیت سرعت در این آزمایش، خودرو نبوده است بلکه باند به پایان رسید

تحلیلگر مستقل و تکنسین ریسلوجیک «میچل تاونزند» نیز که در تمام طول مدت آزمایش سرعت تواتارا در محل حضور داشته گفته است:

هیچ خودروی جاده‌ای ندیدم که چنین کششی داشته باشد. به اعتقاد من، این تنها خودرویی که می‌توان تأیید کرد که به سرعت 300 مایل بر ساعت دست پیدا می‌کند آن‌هم در چنین مسافت کوتاهی

به نظر می‌رسد این اظهارات وی به یکی از اصلی‌ترین رقبای تواتارا یعنی هنسی ونوم F5 اشاره دارد که اخیراً در طول آزمایش‌هایی در همین باند به سرعت 437 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

یکی دیگر از خودروهایی که برای شکستن رکورد سرعت تلاش می‌کند کونیگزگ است. این شرکت به‌تازگی اولین نمونه نهایی از هایپرکار رکوردشکن خود یعنی جسکو ابسلوت را ساخته است که به‌صورت تئوری می‌تواند به سرعت 530 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در همین حال، بوگاتی پس از اینکه در سپتامبر سال 2019 در پیست آزمایشی گروه فولکس‌واگن با شیرون سوپراسپرت 300 به سرعت 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، از رقابت برای رکورد سرعت کنار کشید. البته چون شیرون فقط در یک جهت به این سرعت دست پیدا کرد و میانگین رفت‌وبرگشت نداشت، رکورد آن ثبت رسمی نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.