مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بی‌ام‌و X1 با طراحی تازه و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر معرفی شد

ب‌ام‌و پس از حدود دو سال توسعه، نسل سوم کراس‌اوور X1 را معرفی کرده است. این خودرو در ظاهر همچنان تناسبات نسل قبلی را حفظ کرده است اما حالا به این تناسبات نمای جلویی جسورانه‌تری را اضافه کرده است که جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های برجسته‌تری دارد. در عقب نیز شیشه باریک‌تر نمای خشن‌تری به خودرو بخشیده است و چراغ‌ها نیز بروز شده‌اند اما فرم L شکل آن‌ها همچنان حفظ شده است. تمام چراغ‌های جلو و عقب X1 جدید به‌صورت استاندارد LED هستند.

مثل اکثر خودروهای جدید، نسل جدید X1 هم کمی نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. طول خودرو با 43 میلی‌متر افزایش به 4,500 میلی‌متر رسیده، به عرض خودرو 23 میلی‌متر اضافه شده و به 1,844 میلی‌متر رسیده و ارتفاع هم با تجربه افزایشی 43 میلی‌متری به 1,640 میلی‌متر رسیده است. به لطف این افزایش ابعاد، حالا کابین خودرو جادارتر شده است به‌گونه‌ای که به گفتهٔ ب‌ام‌و، افزایش عرض خودرو در داخل فضای بیشتری را برای شانه و آرنج سرنشینان جلو فراهم کرده است. همچنین هرچند فرم کلی X1 مربعی شکل است اما ضریب درگ آن به تنها 0.27 رسیده است.

بااین‌حال، مهم‌ترین خبر در داخل X1 جدید تجهیز به نرم‌افزار اطلاعاتی-سرگرمی جدید iDrive 8 ب‌ام‌و است که از طریق یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و یک نمایشگر 10.7 اینچی ارائه می‌شود. زیر نمایشگر میانی هم دریچه‌های تهویه جای گرفته‌اند. این خودرو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها به چهار پورت USB-C، سوکت‌های برق 12 ولتی در کنسول مرکزی و صندوق بار، بلوتوث و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند مجهز است درحالی‌که سیستم صوتی پریمیوم 205 واتی هارمن کاردون با 12 بلندگو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

نسل جدید X1 در ایالات‌متحده فقط با یک پیشرانه عرضه خواهد شد. این یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که از نسل قبلی گرفته شده اما اصلاحاتی مثل تجهیز به سیستم تزریق مستقیم سوخت را تجربه کرده که خروجی آن را به 245 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور رسانده است. این موتور به‌صورت استاندارد در کنار یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانه چهارچرخ محرک xDrive قرار می‌گیرد و خودرو را ظرف 6.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

نمونه‌هایی که به پکیج M Sport مجهز باشند، از پدال‌های تعویض دنده پشت غربیلک فرمان برای تعویض دستی سریع دنده‌ها نیز بهره می‌برند. این پدال‌ها همچنین قابلیتی بنام اسپرت بوست را هم به همراه دارند. این حالت زمانی فعال می‌شود که راننده حداقل یک ثانیه پدال سمت چپ را نگه دارد. در این صورت، حداکثر توان پیشرانه و شاسی با تغییر تنظیمات آن‌ها برای فراهم کردن سریع‌ترین شتاب ممکن ارائه می‌شود.

همچنین برای اولین بار، سیستم تعلیق تطبیقی M هم برای X1 جدید قابل سفارش خواهد بود که ارتفاع خودرو از زمین را 0.6 ثانیه کاهش می‌دهد. فروش نسل جدید ب‌ام‌و X1 مدل 2023 در سه‌ماهه چهارم سال جاری در ایالات‌متحده در یک مدل xDrive28i با قیمت پایه 38,600 دلار آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا