مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی‌ون فوق لوکس بیوک GL8 سنچوری با برخی ویژگی‌های رولزرویس معرفی شد!

با وجودی که این روزها شاسی‌بلندها بر بازارهای خودروی سراسر جهان سلطه پیدا کرده و خریداران زیادی را به خود جلب می‌کنند، در چین سدان‌ها و مینی‌ون‌ها هنوز هم فروش بالایی دارند. به همین دلیل، خودروسازان مختلف مینی‌ون‌های کشیده و لوکسی را به‌طور اختصاصی برای بازار این کشور تولید و عرضه می‌کنند. یکی از این مینی‌ون‌های لکسس LM است که حالا بیوک با معرفی مدل جدید GL8 سنچوری به آن پاسخ داده است.

قبلاً GL8 اونیر پرچم‌دار خانواده این مینی‌ون لوکس محسوب می‌شد اما حالا این عنوان به مدل جدید سنچوری رسیده است. سنچوری یکی از قدیمی‌ترین نام‌های بیوک است که پیشینه استفاده از آن به سال 1936 بازمی‌گردد و تا سال 2005 در سبد محصولات این شرکت حضور داشت اما حالا این نام قدیمی برای یک مینی‌ون فوق لوکس استفاده شده است. این خودرو در داخل واقعاً مجلل است تا جایی که از این لحاظ با سدان‌های فوق لوکس برابری می‌کند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها در داخل GL8 سنچوری نمایشگر عظیمی است که صندلی‌های عقب را کامل از جلو جدا می‌کند. این یک نمایشگر هوشمند، تاشو است که از طریق صفحه‌نمایش لمسی در زیر آرنجی مرکزی می‌توان آن را جمع کرد. بیوک اندازه این نمایشگر را اعلام نکرده است ولی باید با صفحه‌نمایش تئاتری 31.3 اینچی نسل جدید ب‌ام‌و سری 7 قابل‌مقایسه باشد.

در عقب این مینی‌ون لوکس همچنین دو صندلی کاپیتانی نصب شده که زیر پایی بلندی دارند و فضای پای زیادی در حد مایباخ را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. همچنین به گفته بیوک، این صندلی‌ها عریض‌تر و راحت‌تر از صندلی‌های قبلی هستند و در پشت‌سری آن‌ها نیز بلندگوهای داخلی سیستم صوتی Bose تعبیه شده تا تجربه صوتی فراگیری را فراهم کند که بیوک آن را به حضور در یک سالن کنسرت تشبیه کرده است. نورپردازی داخلی، آفتاب‌گیرهای اختصاصی و تودوزی چرمی شیک نیز سطح تجمل کابین خودرو را افزایش داده و تجربه‌ای شبیه به لیموزین‌ها را فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی جالب GL8 سنچوری هم طرح ستاره‌ای سقف آن مشابه رولزرویس است که برای سرنشینان عقب نمای آسمان شب را مجسم می‌کند.

GL8 سنچوری با 5,230 میلی‌متر طول، 1,980 میلی‌متر عرض و 1,867 میلی‌متر ارتفاع، خودروی کاملاً بزرگی است. این خودرو اما علاوه بر برخورداری از کابین لوکس‌تر، در بیرون هم از طراحی کاملاً جدید و جسورانه‌ای نسبت به نسخه‌های قبلی GL8 بهره‌مند شده است که جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلوی پیکان شکل از ویژگی‌های آن هستند. همچنین مثل سدان‌های فوق لوکس بازار، بدنه این مینی‌ون هم به‌صورت دورنگ رنگ‌آمیزی شده است. همچنین روی پیشانی این خودرو هم لوگوی جدید بیوک نقش بسته است که قبلاً در کانسپت‌های جدید این شرکت دیده بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا