مکمل بنزین
گوناگونخبر

موتورسیکلت تسلا؛ از رویا تا واقعیت!

قبل از اینکه حرفی درمورد این موتور بزنیم بهتر است چیزی را همین اول مشخص کنیم. موتورسیکلت تسلا نه واقعی شده و نه به طور رسمی درمورد آن صحبت شده است. تنها کاری که می‌توان انجام داد، متقاعد کردن مدیر تسلا یعنی ایلان ماسک برای ساختن همچین چیزیست.

با اسم رمز پروژه M، آقای یانس اسلاپینز که طرح‌های دیجیتالی از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها می‌کشد، این دوچرخ را طراحی کرده است. البته از ایلان ماسک با ایده‌های فراوانش بعید نیست که موتورهای الکتریکی پرقدرتش را نیز به موتورسیکلت‌ها بیاورد.

tesla-motorcycle 02

با اینکه زندگی این وسیله تنها به فتوشاپ محدود می‌شود و نمی‌توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد، اما چیزی که در مورد آن مطمئنیم، موتور آن است که یقینا بنزینی نخواهد بود و همانند دیگر تولیدات تسلا، از باتری به عنوان منبع سوختی‌اش استفاده خواهد کرد.

tesla-motorcycle 03

طراح این موتورسیکلت الکتریکی موتوری با توان 150kWh برایش در نظر گرفته است. برای مقایسه می‌توان مدل پایه‌ S را در نظر گرفت که توانی 70kWh دارد! همچنین این تسلا حدود ۲۳۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و چهار حالت رانندگی در اختیار می‌گذارد. این حالت‌ها شامل مسابقه‌ای، کروز، استاندارد و اکو می‌شود که هرکدام بسته به مسیر قابل انتخاب هستند.

tesla-motorcycle 04

باک بنزین جایش را به فضایی برای ذخیره سازی وسایل داده است و می‌توان از آن برای قرار دادن کلاه ایمنی، لوازم الکترونیکی و حتی شارژ گوشی همراه استفاده کرد. پس این موتورسیکلت نه‌تنها سرعت زیادی دارد بلکه کاربردی نیز هست. البته نباید از شکوه و دوستدار محیط زیست بودن آن نیز چشم پوشی کنیم.

اما همه چیز باز به ایلان ماسک باز می‌گردد. آیا او به سراغ موتورسیکلت‌ها خواهد رفت و یا ایده‌های بزرگ‌تری در سر می‌پروراند؟

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این ایده ی من بود سالها پیش…
    افسوس که تو ایران کسی دانشمندا رو تحویل نمیگیره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا