مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت اولین نمونه تولیدی بوگاتی چنتودیچی به پایان رسید

بوگاتی اعلام کرده است که ساخت اولین نمونه تولیدی از مدل چنتودیچی به پایان رسیده است. از این هایپرکار خاص که به‌منظور ادای احترام به بوگاتی EB110 افسانه‌ای دهه 90 معرفی شد تنها 10 دستگاه ساخته می‌شود و اولین دستگاه آن با رنگ آبی ویژه‌ای رنگ‌آمیزی شده است. این رنگ برای بوگاتی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا نه‌تنها اولین محصول این شرکت با این رنگ آبی به دنیا معرفی شد بلکه کارخانه‌ای که در آن ساخته می‌شد هم با همین رنگ رنگ‌آمیزی شده بود و با نام فابریکا بلو شناخته می‌شد.

بنابراین، این رنگ آبی، رنگ مناسبی برای چنتودیچی محسوب می‌شود که به یاد مدل قدیمی بوگاتی بر اساس شیرون ساخته شده است. خریدار این خودرو یک EB110 GT قدیمی آبی‌رنگ با رینگ‌های نقره‌ای را هم در اختیار دارد و به همین دلیل برای چنتودیچی هم همین ترکیب رنگ را سفارش داده است. رئیس بوگاتی دراین‌باره گفته است:

ما مفتخریم که اولین نمونه از چنتودیچی را تکمیل کرده و تحویل دادیم. این خودرو بر اساس دودمان موفق 110 ساله اتوره بوگاتی ساخته شده و درعین‌حال خاطره تاریخ اخیر این برند را هم زنده می‌کند

داخل چنتودیچی نیز ادای احترامی به EB110 است. در اینجا روکش چرمی صندلی‌ها با طرحی شبیه به صفحه شطرنج کار شده که از پیشینیان خود الهام گرفته است. بوگاتی به جزئیات داخل این خودرو توجه زیادی داشته است تا جایی که تکمیل آن 16 هفته زمان برده است. از این زمان فقط یک روز کامل به بررسی صندلی‌ها اختصاص داشته تا از بی‌عیب بودن آن‌ها اطمینان حاصل گردد.

چنتودیچی از همان پیشرانه 8 لیتری W16 چهار توربوی آشنای بوگاتی استفاده می‌کند که 1600 اسب بخار قدرت داشته و خودرو را ظرف تنها 2.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو هم 380 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تمام 10 دستگاه چنتودیچی تقریباً بلافاصله پس از رونمایی در هفته اتومبیل مونتری سال 2019 فروخته شدند. به گفته بوگاتی، موفقیت این خودروی جدید باعث افزایش ارزش نمونه‌های کلاسیک EB110 شده است که قیمت آن‌ها از زمان رونمایی چنتودیچی حتی به بیش از 2 میلیون دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا