مکمل بنزین
خبر

مشخصات و قیمت تویوتا کرولای هیبریدی ۲۰۲۳ مشخص شد!

تویوتا کرولا هیبریدی، به‌روز‌رسانی خوبی را برای مدل ۲۰۲۳ دریافت کرده است. کلا تویوتا برای سال ۲۰۲۳ نو‌سازی‌های زیادی را برای محصولاتش ارائه کرده، اما خودروی هیبریدی کامپکت محبوبش، بیشترین بهره را در این زمینه برده است. تویوتا کرولا تنها چند سال پیش بود که مدل هیبریدی خود را معرفی کرد، اما امروزه، در دنیا به محبوبیت زیادی در بین خودروهای ارزان‌قیمت دست یافته است.

چه‌زمانی عرضه می‌شود؟

آیا کرولا هیبریدی ۲۰۲۳ تولید خواهد شد؟ اطلاعات به‌دست‌آمده حکایت از این دارد که این خودرو تولید خواهد شد، اما تاریخ عرضه، به تایید رسمی تویوتا بستگی دارد. اما به‌احتمال زیاد، این تاریخ اواخر پاییز یا زمستان ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ خواهد بود.

این مدل جدید، سه تیپ سازگار با محیط زیست دارد که دو مدل آن کاملا جدید هستند: کرولا هیبریدی LE 2023 ، هیبرید SE و هیبرید XSE.

قیمت کرولا هیبریدی ۲۰۲۳ چه‌قدر است؟

با توجه به تغییرات کرولا هیبریدی، می‌توان حدس زد که قیمت مدل ۲۰۲۳ آن، تقریبا با مدل پایه قبلی یکسان خواهد بود.

مدل‌های مجهز به سیستم چهار‌چرخ‌محرک، احتمالا حدود ۱۵۰۰ دلار بیشتر از همتایان دیگر خود قیمت خواهند داشت. بنابراین قیمت تقریبی مدل پایه این خودرو با مدل 2023 چیزی در حدود ۲۴۰۰۰ دلار خواهد بود.

مشخصات، تغیرات و به‌روز‌ٰسانی‌های تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۳:

بزرگ‌ترین تغییر برای کرولا هیبریدی ۲۰۲۳ اضافه شدن سیستم چهار‌چرخ محرک الکترونیکی بر اساس تقاضای خریداران است. این سیستم، کرولا هیبریدی را به تنها خودروی هیبریدی کامپکت با این مشخصات تبدیل می‌کند. یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر در کنار دو‌موتور دیگر، و هماهنگ شده با یک گیربکس سی‌وی‌تی برای این محصول تویوتا عرضه خواهد شد.

تفاوت‌های دیگر:

در این خودرو، شاهد تغییراتی در جلو آن هستیم، اما چندان تغییرات قابل‌توجهی نیست. تویوتا به کوچک‌ترین سدان هیبریدی خود، چراغ‌های ال‌ای‌دی در روز و چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی جدید (‌در نسخه‌های بالاتر) را اضافه کرده است. همچنین فناوری کمک‌راننده نیز اضافه شده است. فناوری پیشرفته ایمنی، از‌جمله مواردی است که کرولا را به خودرویی فوق‌العاده برای خریدارانش تبدیل کرده است. می‌توان گفت تویوتا این محصول را به جدیدترین سیستم‌های ایمنی خود،‌مجهز کرده است.

آیا سال آینده یک مدل پلاگین‌هیبریدی کرولا ۲۰۲۳ وجود خواهد داشت؟

محبوبیت وسایل‌نقلیه الکتریکی، به‌ویژه با قیمت‌های اخیر بنزین، در‌حال افزایش است. اگر‌چه تویوتا یکی از شرکت‌های پیشگام در صنعت خودرو‌های هیبریدی بود اما در‌توسعه خودروهای برقی، عقب مانده است. این قابلیت وجود دارد که یک نسخه پلاگین‌هیبریدی از این محصول نیز به خط تولید اضافه شود. با این‌حال هیچ خبری درمورد توسعه نسخه پلاگین‌هیبریدی کرولا وجود ندارد بنا‌بر‌این احتمالا در سال ۲۰۲۳ شاهد آن نخواهیم بود.

آیا کرولای هیبریدی ارزش خرید را دارد؟

باید گفت با حداکثر مصرف سوخت ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مجموعه‌ای خوب از ویژگی‌های استاندارد و جذاب با قیمتی در حدود ۲۴۰۰۰ دلار، قطعا در بسیاری از بازارهای بزرگ دنیا حتی در بازاری چون آمریکا نیز این خودرو ارزش خرید زیادی دارد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا