مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرشرایط فروش

شرایط فروش FMC SX5 با قیمت جدید و عجیب توسط نمایندگی‌های فردا موتورز اعلام شد!

به دنبال حذف ارز ترجیحی از مبنای محاسبه کالاها و بخصوص قطعات CKD خودرو، شاهد این هستیم که شرکت‌های خودرویی قیمت محصولاتشان را افزایش داده‌اند. برخی از آن‌ها به صورت رسمی و برخی نیز به صورت غیررسمی این افزایش قیمت را اعلام و شرایط فروش جدیدشان را برمبنای ارزی با نرخ روز اعلام نموده‌اند.

یکی از شرکت هایی که دیگر خبری از اعلام طرح‌های فروش آن در وب‌سایت رسمی خود اتفاق نمی‌افتد، شرکت خودروسازی فردا و یا همان فردا موتورز است. این شرکت که بنا به برخی شایعات، با بعضی از شرکای تجاری خود، از جمله چانگان چین در جهت عرضه خودرو 511 به مشکل برخورده است؛ در خودروهای SX5 و T5 نیز با تاخیر در تحویل مواجه است.

اما همانطور که گفته شد، شرکت فردا موتورز دیگر بخشنامه فروش رسمی و بروزی را در وب‌سایت رسمی خود، قرار نمی‌دهد. این شرکت، گویا نوع عرضه را به صورت فروش توسط نمایندگی‌ها انجام داده و به همین علت، شاهد این هستیم که قیمت‌ها در پیج‌های اینستاگرامی عاملیت‌ها اعلام می‌شود.

در همین رابطه، در چند روز گذشته مشاهده شده است که یکی از نمایندگی‌های شرکت فردا موتورز، طرح جدید فروش خودرو SX5 را با قیمت 849 میلون تومان اعلام کرده است. قیمتی که درصورت خرید نقدی، یک 30 میلیون تومانی به آن تخفیف خواهد خورد! اما اگر قصد خرید این خودرو را به صورت غیرنقدی دارید، شرکت فردا موتورز آن را با اقساط بدون سود هم می‌فروشد.

فروش فردا SX5

قبل از اعلام قیمت جدید، بدلیل اینکه SX5 یک خودرو کم آپشن، با مشخصات فنی نه چندان مطلوب و… است، خرید این خودرو را به صلاح نمی‌دانستیم و صرفا یکی از بهانه‌های خرید آن را به‌قول برخی کاربران، شاستی بلند سواری می‌دانیم؛ اما با اعلام قیمت جدید، دیگر این بهانه را هم نمی‌توان پذیرفت…

حال آنکه قرار است تا شرکت سمنانی فردا موتورز، تا اواخر امسال نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ فردا SX5 را روانه بازار کند. با اینکه در رابطه با بحث فنی، عرضه نسخه توربو تا حدی ضعف فنی اکنون را برطرف خواهد کرد؛ اما به چه قیمتی؟!

لازم به ذکر است که فردا SX5 کنونی دارای یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 123 اسب بخار، قدرت و 151 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو از نوع 4A92 میتسوبیشی بوده و دارای فناوری MIVEC است.

از امکانات مهم فردا SX5 می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• سانروف دو حالته بازشو
• سیستم فرمان کمکی برقی
• چراغ روشنایی روز (دی لایت)
• سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
• مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب
• تنظیم برقی زوایای آینه‌های بغل
• سامانه کنترل پایداری به همراه سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
• دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین
• سیستم نمایش دهنده فشار باد تایرها (TPMS)
• سیستم کروز کنترل

فردا SX5 با طول کلی ۴۵۱۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۱۲ میلی‌متر، ارتفاع ۱۷۲۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۰ میلی‌ متری ساخته شده است. وزن خودرو نیز ۱۳۴۰ کیلوگرم اعلام گردیده است.

فردا SX5

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. وقتی قرار نیست ماشینی تحویل شود اصلا بگن 500 میلیون اینا می دونن هیج ارگانی رسیدگی نمیکنه پول میگیرن فردا میگن ما پولی نگرفتیم

  2. مبارک باشد جناب رئیسی این هم جز ۴ قلم کالاست؟ یا شامل مواد غذایی متاثر از تورم جهانی؟

  3. چقدر مغرضانه توضیح دادید به هر حال شما سایت مدیران خودرو هستید دیگه همه میدونن
    من تیر 1400 ثبت نام کردم برج 12 تحویل دادن الانم چند ماهه ماشین رو دارم واقعا راضی هستم
    چرا نمی گید موتور و گیربکس نسل سوم میتسوبیشی ژاپن هست مگه همین ماشین دانگ فنگ نیست که هم مدل دیگینیتی داره تکلید میشه

  4. این خودرو در چین معادل ۸ هزار دلاره با دلار بازار ۳۰۰ میلیون هم نمیشه چرا ۸۵۰ م دزدی در روز روشن

  5. مملکت بی صاحب همینه فقط به دزدی باید باشیم چه کم چه زیاد گور پدر مملکت وسرانشون

  6. بنده پول بازنشستگیم را دادم که ماشین بخرم برج 2ثبتنام کردم حیچ خری هم جوابگو نیست قرار بود 120روزه تحویل بدن من کجا شکایت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا