مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاداخلی

رشیدی کوچی در نشست خبری اتو اکسپو تهران مطرح کرد: واردات خودرو قانون است و باید انجام شود!

ظهر امروز و در خانه همایش تهران، مجموعه تبلیغاتی کانون ایران نوین، در نشستی خبری در خصوص برگزاری آتو اکسپو تهران موارد مهم این رویداد جذاب را اعلام کرد.

در این نشست خبری، مریم شریفی مدیرعامل ایران نوین، نجبا رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و تقدی نژاد مدیرعامل شهر نمایشگاهی شهر آفتاب حضور داشتند.

مریم شفیعی، مدیرعامل کانون ایران نوین، مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، در نشست خبری این نمایشگاه اعلام کرد که این نمایشگاه با هدف ایجاد یک رویداد خاص و متفاوت برگزار خواهد شد.

شفیعی در این نشست گفت: «از همان ابتدای تاسیس ایران نوین، سعی کردیم مسیر خوبی را در بحث تبلیغات طی کنیم. ایران نوین طی ۳۳ سال گذشته تلاش کرده است در حد استانداردهای بین‌المللی عمل کند.»

وی افزود: «ما در تلاش هستیم که نمایشگاهی متفاوت با آنچه پیش از این در ایران دیدید، برگزار کنیم. هدف ما از برگزاری اتو اکسپو، ایجاد یک رویداد خاص و متفاوت است که بی‌شک الگویی برای نمایشگاه‌های بعدی خواهد بود.» وی ادامه داد که برگزاری نمایشگاهی در سطح بین المللی باعث ایجاد فضای رقابتی در برگزاری نمایشگاه های دیگر کشوری و حتی منطقه ای خواهد شد.

در ادامه این نشست، امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری اتو اکسپو تهران، اعلام کرد که این نمایشگاه با رویکردی جدید و متفاوت برگزار خواهد شد.

نجبا در این نشست گفت: «اتو اکسپو تهران نام تجاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران است. این نمایشگاه با هم اندیشی رسانه‌ها و با هدف ایجاد یک رویداد جدید و متفاوت برگزار خواهد شد.»

وی افزود: «این نمایشگاه نخستین رویدادی است که به مدت هفت روز برگزار می‌شود و روز اول آن به اصحاب رسانه اختصاص دارد. در طول این هفت روز، برنامه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.»

نجبا با اشاره به نقش تولیدکنندگان و واردکنندگان در برگزاری این نمایشگاه گفت: «تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز باید در برگزاری این نمایشگاه نقش فعالی داشته باشند و با ارائه محصولات و خدمات جدید، ارزش افزوده‌ای را برای صنعت خودرو و بخش نمایشگاه‌ها ایجاد کنند.»

نجبا ضمن اشاره به حضور 95 درصدی شرکتهای تولید کننده و مونتاژ کننده خودرو در این نمایشگاه افزود که با توجه به شرایط فوق، با بحران فضا در این نمایشگاه روبرو بوده و به دنبال افزایش هرچه بیشتر محیط نمایشگاه هستیم.

اما یکی از جذاب ترین قسمت‌های نشست خبری اتو اکسپو تهران، حضور جلال رشیدی کوچی به عنوان اصلی ترین موافق بهبود بازار خودرو در کشور بود.

در حالی که صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس جمهور باعث ایجاد تشویش و بروز نگرانی در بازار خودرو شده است، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مخالف واردات خودرو معرفی کرد.

رشیدی کوچی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران گفت: «مخالفان پنهان واردات خودرو مشخص هستند. وقتی معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان می‌گوید چرا باید ارز به واردات بدهیم، مشخص است چه کسانی مخالف هستند.»

وی افزود: «تا الان واردات خودرو آن طور که باید رخ نداده است. افرادی در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نتوانستند جلوی واردات خودرو را بگیرند. در هیات دولت هم نتوانستند چون تبدیل به قانون شده بود. اما یک جا توانستند جلوی واردات را گرفته و روند آن را مختل کنند؛ در ابلاغ قانون.»

رشیدی کوچی با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو در هیات دولت به تصویب رسیده است، گفت: «اما معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی‌کند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که مخالفان واردات خودرو چه کسانی هستند. اینکه چرا ابلاغ نمی‌کند، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

وی ادامه داد: «اگر از طریق وزارت صمت به نتیجه نرسیم ممکن است سوال از رئیس جمهور را مطرح کنیم.»

رشیدی کوچی با بیان اینکه کمبود ارز بهانه‌ای برای مخالفت با واردات خودرو است، گفت: «برای نخود، لوبیا و چای ارز هست ولی برای خودرو نداریم. همین امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتم که اظهارات وی باعث شده است که خودرو در بازار 12 درصد گران شود.»

وی افزود: «در هر صورت واردات خودرو قانون است که باید انجام شود. در مجلس از تمام ابزارهای نظارتی برای به نتیجه رسیدن استفاده می‌کنیم.»

رشیدی کوچی همچنین با اشاره به اینکه ارز دولتی هرجا باشد فساد است، گفت: «در آیین‌نامه‌ای که با هماهنگی وزارت صمت نوشته‌ایم، منابع ارزی مشخص شده است. برای واردات خودرو اول ارز ناشی از صادرات، دوم ارز منشاء خارجی را در نظر گرفته‌ایم. سپس آورده‌ایم اگر بانک مرکزی می‌توانست ارز بدهد. حتی پیشنهاد استفاده از ارز خانگی را نیز مطرح کرده‌ایم.»

وی بار دیگر با اشاره به اینکه برای چای ارز هست اما برای خودرو نداریم، گفت: «600 میلیون دلار ارز به چای دبش زمانی تعلق گرفته است که وزیر جهاد و کشاورزی طی نامه‌ای اعلام کرده بود که ارزی به این شرکت تعلق نگیرد. در این مورد آقای فرزین باید جواب بدهد.»

رشیدی کوچی در پایان نشست خبری خود با اشاره به ظرفیت‌های کانون ایران نوین، مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، گفت: «امیدوارم در کنار خودروهای چینی شاهد حضور سایر برندهای معتبر جهانی نیز باشیم.»

سخنان رشیدی کوچی نشان می‌دهد که مخالفت با واردات خودرو همچنان ادامه دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، کمبود ارز است. با این حال، رشیدی کوچی با بیان اینکه ارز دولتی هرجا باشد فساد است، نشان می‌دهد که مخالفان واردات خودرو، بیشتر به دنبال منافع شخصی خود هستند تا منافع ملی.

علاوه بر این، سخنان رشیدی کوچی نشان می‌دهد که کانون ایران نوین، مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، قصد دارد نمایشگاهی متفاوت با آنچه پیش از این در ایران برگزار شده است، برگزار کند. این امر می‌تواند نویدبخش برگزاری یک نمایشگاه جذاب و با کیفیت باشد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر خدمت گروه چرخان
    اگه ممکنه همین گروه رو تو برنامه ایتا هم نصب کنید خیلی خوب میشه چون واقعا این روزها خیلی سخته به اینترنت وصل شدن داخل تلگرام و دسترسی به وی پی ان هم خیلی سخت شده
    برنامه ایتا یه خوبی داره بدون فیلتر شکن کار میکنه و پلتفرم برنامش هم شبیه تلگرامه
    البته در حد پیشنهاد بود
    با احترام خدمت شما بزرگوار

  2. وقتی برای دیده شدن هر روز تو یک رسانه پلاسی
    جز حرف و شواف عملکرد این فرد چی بوده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا