مکمل بنزین
گوناگونخبر

کمپانی کوئنیگزگ و طرح‎ریزی موتوری کوچک اما پرقدرت!

کمپانی کوئنیگزگ (Koenigsegg) تایید کرده که درحال طرح‎ریزی یک موتور توربو شارژ 1/6 لیتری 4 سیلندر است، اما احتمالا آن را در هیچ‎یک از خودروهای خود بکار نخواهد گرفت. کریستین ون کوئنیگزگ بنیانگذار این کمپانی طی مصاحبه‎ای با سایت CarBuzz تاکید کرد که این سازنده خودروهای سوپر اسپرت سوئدی درحال ساختن یک محصول 4 سیلندر به نمایندگی از شرکت خودروسازی چینی کوروس است.

وی در گفتگو با این سایت اظهار داشت: «اکنون درحال تولید یک موتور 1/6 لیتری با همکاری کمپانی چینی کوروس هستیم که توانایی ارائه قدرت 400 اسب بخار (298 کیلو وات) یا بیشتر از آن را خواهد داشت. اصول طراحی این موتور، مشابه اصول بکار گرفته شده در تولید مدل‎های Agera و Regera خواهند بود.

این بدان معناست که کوئنیگزگ در پی تولید خودروهای سوپراسپرت‏ بسیار قدرتمند با تعیین جایگزین‎هایی برای موتورهای بزرگ آن‎هاست. اکنون زمان خوبی برای افرادی است که مایل به تماشای خودروهای تولیدی کمپانی کوروس و رقابت آن‎ها با Mercedes-AMG CLA45/A45 و موتور 280 کیلو واتی 2 لیتری توربو شارژ 4 سیلندری آن هستند.

qoros-qamfree

موتور محصول مشترک کوئنیگزگ و کوروس تنها به‏‎عنوان تاکیدی بر دستیابی به این سطح ساخته شده و این خودروساز سوئدی مایل به نشان دادن این امر است که از طریق مهندسی دقیق میزان اتلاف گرما، می‎توان چنین موتور کوچکی را مورد استفاده قرار داد.

کمپانی کوئنیگزگ به منظور افزایش کارآمدی این موتور، از پیستون‎ها و میله‏‎های ارتباطی پیشرفته و سوپاپ‎های باکیفیت استفاده کرده است.

اگرچه آقای ون کوئنیگزگ کمپرسورهای الکتریکی را مناسب تلقی می‎کند، اما این موارد به دلیل “ظاهر نامناسب، سنگین و قیمت بالا” در پروژه جدید پذیرفته نشدند.

این دو کپانی در پروژه‎های دیگری نیز با یکدیگر همکاری می‎کنند. اخیرا در همایش موتور شو بیجینگ، کمپانی کوروس به همراه کمپانی فریوالو (FreeValve) که از وابستگان کوئنیگزگ است، از موتور Qamfree رونمایی کردند که با میله سوپاپ کار می‎کند و به درخواست کمپانی فریوالو تولید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا