مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاچ‌بک الکتریکی جدید MG 5 برای عرضه در اروپا معرفی شد

ام‌جی اولین تصاویر رسمی از مدل MG 5 EV جدید را منتشر کرده است. این خودرویی کاملاً جدید است که در شهریور امسال در بریتانیا عرضه خواهد شد. این اولین خودرویی است که روی پلت‌فرم ماژولار مقیاس‌پذیر جدید ام‌جی (به‌طور مخفف MSP) ساخته شده است. این پلت‌فرم در آینده در چندین مدل جدید در کلاس‌های مختلف مورداستفاده قرار خواهد گرفت. MG 5 هاچ‌بکی است که از برخی عناصر ظاهری کراس‌اوورها استفاده می‌کند. در جلوی خودرو، طراحان از طراحی بدون جلوپنجره با چراغ‌های LED تهاجمی و خطوط آئرودینامیک در سپر جلو استفاده کرده‌اند.

در پروفیل جانبی خودرو روکش‌های پلاستیکی روی رکاب‌های برجسته، نمایی کراس‌اوور مانند به خودرو بخشیده درحالی‌که همه ستون‌های هم مشکی‌رنگ هستند. در عقب، چراغ‌های LED سراسری تا حدودی تویوتا یاریس را به یاد می‌آورد و اسپویلر دوقسمتی بالا نیز به دلیل وجود سقف شیشه‌ای شبیه به ادامه خط سقف به نظر می‌رسد. در سپر عقب هم یک صفحه محافظ آلومینیومی مانند به چشم می‌خورد. رینگ‌های آئرودینامیک که احتمالاً برای افزایش راحتی سواری با لاستیک‌های فاق بلند پوشیده شده‌اند هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند.

در داخل مطابق با روند کنونی خودروهای الکتریکی شاهد داشبورد کاملاً دیجیتالی هستیم. در میانه داشبورد بک نمایشگر نسبتاً بزرگ به‌صورت ایستاده نصب شده و زیر آن‌هم دکمه‌های فیزیکی دیده می‌شود. در کنسول مرکزی فقط یک پد شارژر بی‌سیم و یک کنترلر دوار دیده می‌شود و غربیلک فرمان که پشت آن صفحه آمپر دیجیتالی کوچکی قرار گرفته شبیه محصولات اشکودا به نظر می‌رسد. چند جا لیوانی، جیب‌های بزرگ روی درها و دریچه‌های تهویه مشابه هوندا هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

پلت‌فرم اختصاصی الکتریکی برای نسل جدید محصولات ام‌جی

همان‌طور که اشاره شد، در MG 5 EV جدید برای اولین بار پلت‌فرم ماژولار جدید MSP ام‌جی معرفی شده است. این یک پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی محرک عقب است که از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه ایمنی، تکنولوژی و راندمان بهره می‌برد. گفته شده این پلت‌فرم با ارتفاع باطری‌های تنها 110 میلی‌متری و توزیع وزن 50-50 هندلینگ خوبی را فراهم خواهد کرد. MG 5 جدید در ابتدا با دو پکیج باطری 51 کیلووات ساعتی یا 64 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد که به ترتیب برد 350 و 450 کیلومتری را فراهم می‌کنند. این باطری‌ها انرژی یک موتور الکتریکی در عقب را تأمین می‌کنند اما این پلت‌فرم قابلیت تجهیز به موتور دوم در جلو و فراهم کردن سامانه چهارچرخ محرک را هم دارد.

ام‌جی همچنین به سازگاری این پلت‌فرم با تکنولوژی‌های آینده مثل سیستم‌های تعویض باطری و به‌روزرسانی از راه دور نیز اشاره کرده است. به گفته این شرکت، پلت‌فرم MSP در مدل‌های جدید مختلفی مثل هاچ‌بک، شاسی‌بلند و کوپه اسپرت استفاده خواهد شد که آخری احتمالاً به نسخه تولیدی ام‌جی سایبراستر اشاره دارد. این پلت‌فرم امکان مطابقت با فاصله‌های محوری مختلفی از 2,650 میلی‌متر تا 3,100 میلی‌متر را خواهد داشت و سگمنت‌های گوناگونی را پوشش خواهد داد. ام‌جی به‌زودی مشخصات و قیمت MG 5 EV را برای بازار بریتانیا اعلام خواهد کرد. با توجه به اظهارات مقامات این شرکت، انتظار می‌رود این خودرو قیمت مناسبی داشته باشد. رقبای این خودرو نیز شامل مدل‌هایی مثل فولکس‌واگن ID.3، کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5 خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا