مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام زمان فروش مجدد خودرو در سامانه یکپارچه و وعده حذف قرعه‌کشی تا پایان سال

اواخر خردادماه امسال بود که اولین فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام گرفت. حال به گفته معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان تیرماه، دوباره فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام خواهد و با توجه به افزایش تولید، تا پایان تیر، قرعه‌کشی دیگری خواهیم داشت.

منوچهر منطقی افزود:

مشکل افرادی که در سامانه فروش یکپارچه به‌عنوان نفر جایگزین (رزرو) بودند حل شد و به همه آن‌ها خودرو تخصیص یافت، بر این اساس علاوه بر 176 هزار دستگاه که برای این دوره فروش تخصیص یافته بود، 60 هزار دستگاه هم به افراد جایگزین اختصاص یافت. وی گفت: جایگزین (رزرو) یعنی اگر نفر اصلی پول را پرداخت نکرد، امکان خرید برای نفر جایگزین فراهم می‌شود، اما در این دوره به همه افرادی که به‌عنوان جایگزین بودند خودرو تعلق گرفت

 

این یعنی هرچند تاکنون از طریق سامانه یکپارچه فروش برخی خودروها مثل محصولات سایپا بدون قرعه‌کشی انجام گرفت اما هنوز برای خودروهای پرطرفدار که اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن‌ها زیاد است فروش از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود. این در حالی است که مسئولان وزارت صمت بارها به حذف قرعه‌کشی تا پایان امسال اشاره کرده‌اند. به‌تازگی سخنگوی وزارت صمت، «امید قالیباف» نیز با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تولید خودرو گفته است با ادامه این روند، قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود.

وی در ادامه گفته است:

برنامه‌ای که امسال وزارت صمت از خودروسازان مطالبه کرده تولید بیش از 1.5 میلیون خودرو است که در بهار امسال 98 درصد آن برنامه محقق شده است. تا 7 تیرماه، 300 درصد رشد در تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه داشته‌ایم و با ادامه این برنامه به‌تدریج شاهد حذف قرعه‌کشی خودرو تا آخر سال خواهیم بود

مهرماه سال گذشته هم وزیر صنعت، «فاطمی امین» گفته بود امسال با افزایش تولید صد هزار دستگاه خودرو، تولید این محصول به یک میلیون دستگاه خواهد رسید. ضمن اینکه سال آینده یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا