مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی سی‌هائو (سهول) X8 پلاس، شاسی‌بلند هفت‌نفره جدید جک

سی‌هائو یا سهول که برندی متعلق به شرکت جک است، اولین تصاویر از شاسی‌بلند جدید خود بنام X8 پلاس را منتشر کرده است. هرچند این خودرو بر اساس مدل X8 ساخته شده که هم‌اکنون در بازار چین عرضه می‌شود اما در ظاهر تغییرات قابل‌توجهی را نسبت به آن تجربه کرده است. X8 پلاس در دو نسخه شش و هفت‌نفره راهی بازار خواهد شد. در چین تقاضا برای شاسی‌بلندها به‌طور مداوم در حال افزایش بوده است و برای انواع و اقسام این خودروها خریداران زیادی وجود دارد. سی‌هائو X8 هم در یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های شاسی‌بلندها در چین قرار دارد.

X8 یک کراس‌اوور میان سایز است که در ابتدا قرار بود با نام جک X8 به بازار عرضه شود اما بعداً به برند سی‌هائو منتقل شد. حال جک تصمیم گرفته نسخه جدیدی را به خانواده X8 اضافه کند. این نسخه کمی بزرگ‌تر است و حتی به‌صورت استاندارد هم می‌تواند به هفت صندلی مجهز شود. در ظاهر کاملاً مشخص است که X8 پلاس بر اساس X8 معمولی ساخته شده است ولی بااین‌حال طراحان جک با ایجاد تغییرات قابل‌توجهی در جلو و عقب این خودرو سعی کرده‌اند ظاهر متفاوتی به آن ببخشند.

در جلوی خودرو جلوپنجره کاملاً جدید و بزرگی به چشم می‌خورد که گویی تمام دماغه را پوشانده است. بااین‌حال، در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های جلو به شکل ماهرانه‌ای تعبیه شده‌اند. این خودرو از چراغ‌های دوقسمتی استفاده می‌کند که شامل دی‌لایت‌ها در بالا و چراغ‌های اصلی در طرفین جلوپنجره می‌شود. همچنین دی‌لایت‌ها از طریق یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. عناصر سفیدرنگ در جلوپنجره، خطوط روی کاپوت و ورودی هوایی در پایین سپر هم از دیگر ویژگی‌های نمای جلویی X8 پلاس هستند.

در پروفیل جانبی خودرو بلافاصله رینگ‌های آلیاژی پنج پره دوبل 19 اینچی جلب‌توجه می‌کنند. هرچند X8 معمولی به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های 18 اینچی قرار می‌گیرد و نمونه‌های 19 اینچی برای آن قابل سفارش هستند اما در X8 پلاس رینگ‌های 19 اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. غیر از این مورد اما نمای جانبی این شاسی‌بلند جدید تقریباً به‌طور کامل با X8 معمولی یکسان است و بنابراین در اینجا هم خط شانه بلند، خط سقف با شیب ملایم، لچکی مثلثی شکل و روکش‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها به چشم می‌خورد.

در عقب اما طراحان با چراغ‌های جدیدی که توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند، نمای متفاوتی را نسبت به X8 معمولی ایجاد کرده‌اند. سپر عقب نیز طرحی دورنگ با سر اگزوزهای تزئینی در طرفین یک صفحه محافظ دارد. از داخل X8 پلاس هنوز تصویر واضحی منتشر نشده است اما در همین یک تصویری که از بالا داخل خودرو را نشان می‌دهد می‌توان تودوزی دورنگ آبی و سفید و شش صندلی را در سه ردیف دید هرچند که همان‌طور که گفته شد این خودرو به‌صورت هفت‌نفره هم قابل خریداری خواهد بود.

فعلاً هیچ اطاعاتی از قوای محرکه X8 پلاس نداریم ولی به‌احتمال‌زیاد این خودرو از اما پیشرانه و گیربکس X8 معمولی استفاده خواهد کرد. X8 هم‌اکنون با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه می‌شود که 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا