Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسل جدید هوندا سیویک تایپ R معرفی شد، قوی‌ترین سیویک تاریخ

پس از انتشار تیزرهای مختلف سرانجام انتظارها به پایان رسیده و هوندا رسماً نسل جدید سیویک تایپ R را معرفی کرده است. این قوی‌ترین خودروی جاده‌های تاریخ هوندا با نشان R محسوب می‌شود. این ششمین نسل سیویک تاپ R از سال 1997 تاکنون محسوب می‌شود و مثل قبل فقط به‌صورت هاچ‌بک تولید خواهد شد. سیویک تایپ R جدید همچنان همان فرمول ساده و آشنای نسل قبلی را حفظ کرده ولی حالا قوی‌تر شده و رانندگی بهتری را ارائه خواهد کرد.

این یعنی در سینه سیویک همچنان همان پیشرانه 2 لیتری توربو به همراه گیربکس شش سرعته دستی قرار گرفته است اما حالا این قطعات بهبود پیدا کرده‌اند و قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهند. هوندا هنوز اعلام نکرده است که خروجی موتور سیویک تایپ R جدید چقدر نسبت به 310 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور نسل قبلی افزایش یافته است ولی میدانیم که تمام این نیرو مثل گذشته از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هوندا فعلاً از اعداد عملکرد تایپ R جدید هم حرفی نزده است ولی میدانیم که قطعاً این خودرو نسبت به قبل سریع‌تر خواهد بود زیرا رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلو در پیست سوزوکای ژاپن را شکسته است. نسل جدید هاچ‌بک داغ هوندا حالا عریض‌تر، کشیده‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده و از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S پهن‌تری استفاده می‌کند. این لاستیک‌ها بجای رینگ‌های 20 اینچی قبلی روی نمونه‌های کوچک‌تر 19 اینچی قرار گرفته‌اند که سبک‌تر بوده و باعث بهبود هندلینگ می‌شوند.

سیویک تایپ R جدید مثل پیشینیان خود در ظاهر با سپر جلوی تهاجمی‌تر با ورودی هوای بزرگ‌تر و تریم مشکی براق، بال بزرگ عقب و سه سر اگزوز زیر سپر عقب، تهاجمی‌تر از نسخه‌های معمولی شده است. رکاب‌های برجسته‌تر با خروجی هوای کوچکی پشت گلگیرهای جلو، گلگیرهای برآمده و دیفیوزر عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این هاچ‌بک داغ ژاپنی هستند. بااین‌حال، تایپ R جدید نسبت به نسل‌های قبلی خود ظاهر آرام‌تری پیدا کرده است که این شاید به مذاق برخی طرفداران خوش نیاید.

داخل تایپ R جدید با داشبورد صاف و ساده و تریم لانه‌زنبوری، مشابه نسل یازدهم سیویک است ولی در اینجا با استفاده از رنگ قرمز در قسمت‌های مختلفی مثل صندلی‌های اسپرت و کف‌پوش‌ها که با رنگ مشکی دیگر قسمت‌ها تضاد جذابی را ایجاد کرده است، حال و هوایی اسپرت‌تر فراهم شده است. در این خودرو همچنین یک حالت رانندگی اختصاصی بنام R+ هم تعبیه شده است که هیجان بیشتری را به صفحه آمپر دیجیتالی اضافه می‌کند.

این رونمایی اما اساساً یک نمایش ظاهری از نسل جدید سیویک تایپ R است و هوندا وعده داده که به‌زودی مشخصات و ویژگی‌های کامل این خودرو را اعلام خواهد کرد. این خودرو که احتمالاً آخرین تایپ R بنزینی خالص خواهد بود، در پاییز امسال برای فروش به بازار عرضه خواهد شد و در همان زمان اطلاعات کاملی در مورد آن مثل قیمت را خواهیم فهمید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.