مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

اطلس و سهند سایپا مجهز به امکانات جدید و جذاب می‌شوند!

چندی پیش پایگاه خبری چرخان اولین رسانه‌ای بود که خبر از طراحی خودروهایی جدید برمبنای کوییک و ساینا شرکت سایپا داد. خودروهایی که بعدها به ترتیب، اطلس و سهند نام گرفته و با اینکه انتظار رونمایی آن‌ها را در سال گذشته داشتیم، ولی تاکنون خبر موثقی در رابطه با آن‌ها منتشر نشده است!

تاکنون اخبار بیشتری از این دو خودرو منتشر شده که جامع‌ترین آن، باز توسط این رسانه و در فروردین‌ماه سال گذشته منعکس شده است. اما اکنون قصد داریم  باتوجه به اطلاعان بدست آمده، بیشتر به مشخصات نهایی این خودرو بپردازیم.

امکانات اطلس

باتوجه به تصاویر فوق که جزو موثق‌ترین اسناد منتشر شده است، تیپ فول هردو خودرو به امکانات جدیدی چون سانروف، سنسور باران، صندلی راننده با تنظیمات برقی زوایا همراه با گرمکن، رادار نقطه کور (BSD)، آنتن کوسه ای، سنسورهای نور (احتمال نصب سنسور باران نیز وجود دارد)، آینه‌های تاشو برقی همراه با گرمکن (احتمالا طرح شاهین) و… مجهز شده‌اند.

همانطور که گفته شد، اطلس و سهند در نمونه‌های فول به سانروف مجهز خواهند شد. اینکه در محصولاتی از خانواده X200 سانروف نصب شده، یعنی تغییراتی در استراکچر سقف اتفاق افتاده است.

سایپا اطلس

موتور اطلس و سهند

سایپا اطلس و سهند به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز خواهد شد که تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های سوخت نیز به این موتور افزوده شده است. اما هم‌چنان 8 سوپاپه بوده و درکل توانایی تولید بین 89 الی 93 اسب بخار، قدرت و 134 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور با اینکه مشخصات بالایی ندارد؛ اما باتوجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی، به جز موارد فوق، به نظر می‌رسد مواردی مانند فرمان کمکی برقی، چراغ‌های روز، مانیتور لمسی 7 اینچی به همراه دوربین دید عقب، سیستم کروزکنترل (در نسخه اتوماتیک)، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، اتصال هوشمند خودرو، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS  و… را داشته باشد.

باتوجه به اخبار منتشر شده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا توافق کرده‌اند که حدود 10 هزار دستگاه خودرو توسط سایپا به این کشور صادر شود. از گزینه‌های مناسب، همین اطلس و سهند است!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. با توجه به فضای زیستی ایران آپشن گرمکن صندلی خیلی کارآ نیست اگه لطف کنن و سردکن بذارن واقعا بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا