مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به نسل جدید جنسیس G90 یا S کلاس کره‌ای‌ها

G90 سدان پرچم‌دار برند نوپای جنسیس است که نسل اول آن در سال 2015 در کره جنوبی رونمایی شد و یک سال بعد به ایالات‌متحده رسید. این خودرو که در اواخر سال 2018 فیس‌لیفت بزرگی را تجربه کرد، توانست با ارائه با تجهیزات فراوان و تکنولوژی‌های پیشرفته با قیمتی ارزان‌تر از رقبای باسابقه، توجهات را به خود جلب کند. سپس اواخر سال گذشته جنسیس نسل دوم G90 را معرفی کرد و حالا قیمت و مشخصات کامل آن اعلام شده است.

قیمت پایه این سدان پرچم‌دار کره‌ای از 89,495 دلار آغاز می‌شود. این یعنی حالا G90 از آئودی A8 با قیمت پایه 87,595 دلار و لکسس LS با 77,175 دلار گران‌تر شده است. نسخه پایهٔ سدان پرچم‌دار جدید جنسیس که 3.5T AWD نام دارد با یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو ارائه می‌شود که 380 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

این تیپ پایه به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12.3 اینچی، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی B&O، ماساژور، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، تودوزی چرمی ناپا، کنترل تهویه سه منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم، کنترل الکترونیکی تعلیق و رینگ‌های 20 اینچی مجهز است. این نسخه در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی 11.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

جنسیس اما برای نسل جدید سدان پرچم‌دار خود تیپ بالا رده‌ای را هم با نام 3.5T E-SC AWD ارائه کرده است که قیمت آن از 99,795 دلار آغاز می‌شود. در سینه این نسخه همان پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته اما در اینجا به سیستم هیبریدی خفیف با سوپرشارژر برقی مجهز می‌شود که خروجی موتور را به 415 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. انتقال نیروی موتور توسط همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد اما مصرف سوخت آن کمی بیشتر بوده و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به 11.7 لیتر بنزین نیاز خواهد داشت.

این نسخه اما علاوه بر برخورداری از پیشرانه قوی‌تر، از تجهیزات بیشتری مثل سیستم صوتی با 21 بلندگو، بسته شدن برقی درها، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای و رینگ‌های 22 اینچی هم بهره می‌برد. ازجمله دیگر تجهیزات G90 جدید هم می‌توان به سیستم پخش عطر، نورپردازی داخلی، پرده برقی پنجره‌های عقب و سانروف پانورامیک اشاره کرد. نسل جدید جنسیس G90 تا پیش از پایان امسال در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد اما پذیرش سفارشات خرید آن تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا