مکمل بنزین
گوناگونخبر

هر آن‌چه درباره نیسان پاترول ۲۰۲۴ می‌دانیم

امسال، برای شاسی‌بلند پرچمدار نیسان، سال بسیار خوبی بود. تنها در سه ماه، این شرکت، توانست پاترول بیشتری را نسبت به سال ۲۰۲۱ بفروشد. این مساله، به‌وضوح نشان می‌دهد که هنوز تعداد زیادی از خریداران، به‌دنبال یک آفرود واقعی هستند. این خودروی افسانه‌ای که مدتهاست وارد رقابت شده است در‌سال آینده، تکرار جدیدی را تجربه خواهد کرد. طبق آخرین گزارش‌ها این خودرو در سال بعد، به‌عنوان نیسان پاترول ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

باز‌طراحی نیسان پاترول ۲۰۲۴:

علی‌رغم ثبت فروش قابل توجه، پاترول به یک نوسازی نیاز دارد تا بتواند با لندکروز ۳۰۰ که اخیرا طراحی شده، رقابت کند. با توجه به آن‌چه که تا‌کنون مشخص شده، پاترول ۲۰۲۴ در شرف دریافت یک باز‌طراحی کامل است.

مدل جدید، همچنان بر‌روی پلت‌فرم قدیمی  F-Alpha سوار خواهد شد اما این پلت‌فرم، به‌طور قابل‌توجهی به‌روز شده و با کد Y63 شناخته می‌شود. اگر‌چه تمرکز نیسان در مورد پاترول، همیشه بر روی عملکرد خارج از جاده بوده، اما انتظار می‌رود پیشرفت‌های قابل‌توجهی، به‌ویژه از نظر کیفیت سواری، حاصل شود.

                                        رندر نیسان پاترول ۲۰۲۴

طراحی ظاهری:

در‌ باز‌طراحی پاترول، ظاهر خودرو هم دستخوش تغییرات زیادی خواهد بود. اگر‌چه هنوز قضاوت در این‌مورد خیلی زود است اما احتمالا جزئیات این خودرو، به‌طور کامل تغییر خواهد کرد. در مورد محصولی صحبت می‌کنیم که بیش از یک دهه قدمت دارد  اما در این باز‌طراحی، شاهد یک ظاهر جدید، خواهیم بود که این محصول نیسان را تازه نفس و رقابتی خواهد کرد.

به‌نظر نمی‌ٰسد که پاترول ۲۰۲۴ از نظر ابعاد، بزرگ‌تر شود. احتملا جثه خودروی جدید، با مدل قبلی، یکسان باشد یا بسیار نزدیک به آن بماند. مدل فعلی، دارای فاصله‌محوری ۳۰۷۶ میلی‌متر و طول ۵۱۶۴ میلی‌متر است که برای یک اس‌یو‌وی سه ردیفه کافی می‌باشد. احتمالا این ابعاد تغییرات چندانی نخواهد کرد زیرا طول‌های بیشتر از این، می‌تواند قابلیت‌های آفرودی پاترول را به‌خطر بیندازد.

                      نیسان پاترول ۲۰۲۲

طراحی داخلی:

کابین نسل فعلی، ضعیف‌ترین بخش پاترول می‌باشد. طبیعی است که بعد از حدود ۱۲ سال، داشبورد این خودرو  علی‌ٰرغم به‌روز‌رسانی‌ها در بخش صفحه‌نمایش و کنسول مرکزی، قدیمی به‌نظر برسد. در‌مجموع، انتظار می‌رود،‌ شاهد طراحی کاملا جدید زیباتر و جذاب‌تر و با ویژگی‌های فنی بیشتر و پیشرفت‌های قابل‌توجه به‌خصوص در بخش کیفیت ساخت باشیم. همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، احتمالا در مورد فضای مسافر و بار، شاهد تغییرات آن‌چنانی و قابل توجه، نخواهیم بود.

قوای فنی:

این بخش، جذاب‌ترین قسمت مربوط به نیسان پاترول ۲۰۲۴ است. بنا‌بر گزارشات، موتور ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری فعلی، با یک موتور ۶ سیلندر توربو‌شارژ جایگزین می‌شود. جزيیات مربوط به این موتور، هنوز نامشخص است. برخی از منابع، اعلام کرده‌اند که در پاترول ۲۰۲۴ از موتور ۳ لیتری توئین توربوی Q50 , Q60 استفاده خواهد شد اما به اعتقاد برخی کارشناسان، شاسی‌بلند جدید، به موتوری با گشتاور بیشتری نیاز دارد. بنا‌بر‌این  عرضه پاترول ۲۰۲۴ با یک موتور ۳.۵ لیتری، تعجب‌بر‌انگیز نخواهد بود.

زمان عرضه نیسان پاترول ۲۰۲۴:

با توجه به عدم ارائه اطلاعات رسمی توسط نیسان، نمی‌توان به‌طور دقیق از زمان عرضه، صحبت کرد اما به‌احتمال زیاد، پاترول۲۰۲۴ در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا