مکمل بنزین
گوناگونخبر

کسب بالاترین درجه ایمنی توسط بی ام و X1 !

نسل دوم خودروی بیامو X1 که زمستان سال گذشته در آمریکای شمالی بنام مدل 2016 ارائه شد، توانست عنوان خودروی دارای حداکثر ایمنی (TSP+) از سوی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‎ها (IIHS) را از آن خود کند. برترین جایزه این برنامه به خودروی کراس‎اور کوچک تعلق گرفت که با طراحی مجدد آن، عملکرد مطلوب‎تری را در آزمایش تصادف به نمایش گذاشته بود. این خودرو به دلیل افزایش عملکرد آن به‎واسطه میزان نفوذ حدودا 4 اینچی (10 سانتی‎متر) ستون لولای پایین درب و پنل ابزار، موفق به کسب امتیاز “خوب” شد.

نسخه قبلی این خودروی آلمانی که توسط مهندسان IIHS آزمایش شد، دارای نفوذ 16 اینچی (40 سانتی‎متر) بود که به‎وسیله قرار دادن یک پای راست مصنوعی در آن و ایجاد صحنه تصادف امتیاز “ضعیف” را کسب کرده بود.

2016-bmw-x1-iihs-crash-test-5

مدل جدید X1 کمپانی بیامو در آزمایش‎های قدرت جلو، کناره‎ها و سقف بدنه و پشتی سر در صندلی، توانسته در رده مدل قبلی آن قرار گرفته و امتیاز “خوب” را دریافت کند. با این وجود، سیستم هشدار برخورد از جلو آن با معیارهای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‎هاي آمريكا (NHTSA) تطابق داشته و باعث شد از دیدگاه IIHS در رده پیشرفته‎ترین خودروها قرار گیرد.

برخی ویژگی‎های امنیتی استاندارد در جدیدترین اصلاحات مدل X1 عبارتند از: کنترل کشش دینامیک، کنترل پایداری دینامیک، کنترل ترمز در پیچ، ترمز کمکی خشک، خدمات ارتباطی و تماس کمکی. ویژگی‎های اختیاری نیز شامل: کاهش شدت برخورد، سیستم هشدار خروج از جاده  و هشدار برخورد با موانع و عابر پیاده می‎شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا