مکمل بنزین
گوناگونبازارچهبرگزیده‌هاتحلیلی

فی بازار؛ ریزش شدید قیمت فیدلیتی و دیگنیتی در بازار آزاد!

در بخش جدید وبسایت چرخان؛ قصد داریم تا به صورت هفتگی؛ هر از گاهی در بازار خودروها گشت و گذاری کرده و در خصوص افزایش یا کاهش قیمت برخی محصولات پرفروش بازار نظر اتو گالری‌ها و بنگاه‌های خرید و فروش خودرو را بپرسیم. در این سری مطالب که با عنوان فی بازار منتشر خواهد شد، به تفاوت قیمت محصولات در بازار آزاد میپردازیم.

طبیعی است محتوا و قیمت محصولاتی که مطالبی که تحت عنوان #فی_بازار از این پس منتشر خواهد شد؛ مورد تایید وبسایت چرخان نبوده و صرفا حاصل تماس با فعالان بازار خودرو و کسب اطلاعات در این خصوص است.

در این مورد می‌توانید در قسمت نظرات، با ما در ارتباط باشید…

فیدلیتی و دیگنیتی دو خودروی جدید و البته خوش رنگ و لعاب گروه صنعتی بهمن موتور، به محض ورود به بازار مورد استقبال خریداران و البته دلالان حوزه خودرو قرار گرفت. این محصولات که در زمان ورود با قیمت بسیار مناسبی از سوی کارخانه به بازار عرضه می‌شد، از همان ابتدا طرفداران زیادی پیدا کرده و بازار سیاه عجیبی برای آنها شکل گرفت.

در ابتدا ثبت نام خرید این دو محصول در وبسایت گروه صنعتی بهمن موتور به سختی امکان پذیر بود تا جایی که اکثر مصرف کنندگان به این نتیجه رسیدند که وبسایت ثبت نام موجود به طور کلی حالتی فرمالیته داشته و خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی به دلیل حاشیه سود بالا در بازار آزاد، از پیش به فروش رسیده است.

این دو محصول بهمن موتور، یعنی دیگنیتی و فیدلیتی، با قیمت‌هایی زیر 1 میلیارد تومان به فروش رسیده و در بازار با حاشیه سود عجیب 300 تا 500 میلیون تومانی خرید و فروش میشد.

البته خب چندی بعد با راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت، ثبت نام این دو خودرو به وزارت سمت و قائله قرعه کشی ختم شد و شانس سودآوری چند صد میلیونی از خرید و فروش این دو خودرو تغییر کرد و گستره افرادی که می توانستند از این شانس برخوردار شوند، کمی بیشتر شد!

کاهش و افت قیمت شدید فیدلیتی و دیگنیتی در بازار آزاد:

اما برای پیگیری کاهش و افت قیمت این دو محصول بهمن موتور، سری به بورس خودروهای لوکس تهران، بازار عباس آباد و البته گروه‌های تلگرامی و خرید  فروش این خودرو ها زدیم.

با بررسی‌های صورت گرفته طی چند روز گذشته، مشخص شد که قیمت این دو خوردو طی هفته گذشته، در بازار آزاد اصطلاحا کمر به زمین گذاشته و در حال ریزش عجیبی است. طی مصاحبه صورت گرفته با یکی از فعالان این حوزه، علت این امر بیشتر تبلیغات دهان به دهان از ضعف ها و مشکلات این دو خودرو است.

به طور مثال یکی از دلایل و تبلیغات منفی در خصوص خودروی فیدلیتی و دیگنیتی، وجود مشکلاتی در گیربکس نظیر داغ کردن بیش از حد آن، عدم حرکت دنده عقب به سمت بالا در شیب و … است. که در پی آن یکی از اتو گالری‌های تهران برای حل این مشکل و البته فروش تعداد خرید بالای خود، اقدام به تهیه کلیپ‌هایی برای این موضوع کرده بود که نشان دهد این تبلیغات واقعیت ندارد.

این فعال بازار در ادامه عنوان داشت که قیمت فیدلیتی و دیگنیتی در بازار آزاد روزانه بین 5 تا 15 میلیون تومان در حال افت قیمت بوده که در نوع خود بسیار عجیب است.

وی می گوید در بازار فعلی، مثلا خودروی فیدلیتی که از 500 تا کارکرد تا 10 هزارتا موجود است را می توانید با هر شرایطی خریداری کنید. به طور مثلا می توانید با پیش پرداختی معقول، بقیه قیمت تا 1 میلیارد تومان را به صورت زمان بندش مشخصی تسویه نمایید و فروشندگان در این بخش کاملا با شما راه خواهند آمد!

ضمن صحبت با صاحب یکی دیگر از اتوگالری های تهران، او نیز کاهش قیمت این دو محصول را تایید کرد ولی دلیل آن را کاهش قدرت خرید مردم دانست و ایرادهای ذکر شده برای این خودرو را واقعی ندانست.

به طور کلی، همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، فیدلیتی و دیگنیتی که ابتدا و به محض ورود بازار، با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده و افراد برای خرید این محصولات با قیمت کارخانه دست به هر کاری می زدند، این روزها در حال افت قیمت بوده و خریداران عمده با ترس به ادامه این روند نگاه می‌کنند.

بورس کالا

اما صبح امروز برای اولین بار، در بورس کالا چندین خودرو مورد معامله افراد قرار گرفت. این خودرو که با کف قیمتی عرضه شدند پس از چانه زنی های معمول، 30 درصد زیر قیمت بازار آزاد معامله شدند ؛ همین اتفاق سبب شد تا به سرعت آگهی‌های مربوط به این دو خودرو در پلتفرم‌های آگهای خودرو ریزشی نزدیک به 50 میلیون تومانی را تجربه کند!

به نظر میرسد که بورس کالا در صورت طی مسیر منطقی و درست خود، دست دلالان این حوزه را کوتاه کرده و اجازه دهد محصولات با قیمتی منطقی نسبت به کارخانه به دست مصرف کننده نهایی برسد.

 

نظر شما چیست؟! اگر مالک این خودروها هستید در قسمت کامنت‌ها نظر خود را به ما بگویید؛ همچنین می توانید برای بحث در مورد این دو خودرو به سوپر گروههای تخصصی ما در تلگرام بپیوندید :

سوپر گروه تخصصی فیدلیتی 

سوپر گروه تخصصی دیگنیتی 

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا