مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

غول جدید نیسان رونمایی شد!

نیسان از هیولای خود در نورنبرگ، جایی که این خودرو پرورش یافته، رونمایی کرد. نیسموی جی‌تی-آر همانند نسخه استاندارد جی‌تی-آر مدل 2017، تغییراتی عمده‌ای در بخش‌هایی از جمله سپر جدید و تهاجمی‌تر، جلوپنجره بزرگ‌تر تیره رنگ با طراحی V-motion و کاپوت برجسته داشته است. استفاده از فیبرکربن به صورت گسترده در این خودرو به‌خصوص در قسمت ضربه‌گیر جلو باعث شده نیسمو جدید یک گام به شکستن رکورد پیست نزدیک‌تر شود. نوع مواد بکار رفته در محصول جدید نیسان باعث می‌شود نیروی چسبندگی به زمینی بیش از هر خودروی دیگری باشد.

Nissan-GT-R_Nismo-2017-800-01

هنوز اطلاعات کافی از شتاب و نکات فنی این محصول منتشر نشده است اما درحالی‌که موتور نسخه استاندارد  جی‌تی-آر 562 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد نیسان با به‌کار گیری همین موتور یعنی پیشرانه  V6 با حجم 3.8 لیتر به کمک توربوشارژر بزرگ‌تر، توانسته است نیروی 592 اسب بخاری را برای نیسمو فراهم کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچ تمام قدرت موتور را به چهارچرخ نیسمو منتقل می‌کند.

Nissan-GT-R_Nismo-2017-800-03

ابعاد نیسمو جدید به‌صورت زیر است:

طول : 4690mm
عرض : 1895mm (بدون آینه‌های جانبی)
ارتفاع : 1370mm
فاصله ی دو محور: 2780mm

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا