مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید محصولات چری در کشور‌های دیگر، این‌بار در روسیه

پیشرفت صنعت خودرو‌سازی کشور چین، بسیار جالب توجه است. خودرو‌هایی که تا همین چند‌وقت پیش، معیار و ملاک کیفیت پایین بودند اکنون با سرعت خوبی در حال باز کردن جای پای خود در کشور‌های مختلف، از استرالیا و فیلیپین گرفته تا آمریکای جنوبی، هستند.

حتی خبرهایی به‌گوش می‌رسد که به‌زودی شاهد عرضه این محصولات، در کشورهای ارو‌پایی، به‌صورت گسترده‌تر خواهیم بود. تمام این‌ها حکایت از ریل‌گذاری صحیح، توسط مدیریت این بخش از صنعت، در کشور چین دارد. مدیریتی که نه از انحصار بازار و مجبور کردن مردم به خرید خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت می‌گذرد و نه از بهانه‌های واهی چون تحریم‌های ظالمانه!

صنعت خودرو‌سازی. بلکه صرفا با نگاهی درست و علمی به مسايل این صنعت است که توانست به این‌حد از پیشرفت برسد. فعلا ما مانده‌ایم و این نگاه حسرت‌آمیز به این پیشرفت چینی‌ها تا جایی که خرید همین محصولات هم برای بخش زیادی از مردم کشورمان، فقط یک آرزوست.

آمارهایی که از تولیدات خودرو در کشور چین منتشر می‌شود هم تایید کننده این پیشرفت است.اخباری که حکایت از این دارد که دیگر خودروسازان چینی، فقط به صادرات محصول نهایی فکر نمی‌کنند بلکه در‌تلاشند تا کارخانه‌های خود را در کشور‌های دیگر هم راه‌اندازی کنند. یکی از این این کشور‌های هدف، روسیه است.

بر‌اساس اخبار رسمی منتشر شده، چری در‌حال مذاکره با تولید‌کنندگان روسی است تا خودرو‌های خود را در کارخانجات داخل کشور روسیه به‌تولید برساند. ظاهرا اولویت اصلی چری این است که به‌جای صادرات خودرو به روسیه، محصولاتش را در این کشور مونتاژ کند و مقدار تولیدات خود را به‌حدود ۸۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ واحد در‌سال افزایش دهد.

اخیرا گروه چری، گزارشی از فروش ماهانه خود در ماه جولای را منتشر کرده است. چری موفق شده است در این مدت تعداد ۱۳۱۵۳۳ دستگاه به‌فروش برساند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۵۷.۷ در‌صد رشد داشته است. همچنین این گروه خودرو‌سازی موفق شده است تعداد ۵۰۶۱۴ دستگاه را صادر کند که حاکی از افزایش ۹۰.۱ در‌صدی نسبت به مدت مشابه سال قبلش است.

با این آمار فروش، چری تنها برند خودرو‌سازی کشور چین شده که توانسته است بیش از ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو در ماه را صادر نماید. همچنین فروش خودروهای با انرژی جدید این شرکت، به ۲۵۶۱۷ خودرو در این ماه رسید که افزایش ۲۵۳ در‌صدی را تجربه می‌کند. از ماه ژانویه تا جولای، گروه چری، ۶۰۶۷۸۳ دستگاه خودرو را فروخته که حدود ۱۹.۳ در‌صد افزایش داشته است که ۱۹۸۸۵۹ دستگاه خودروی با سوخت‌های فسیلی و ۱۳۷۸۹۵ خودروی با سوخت‌های جدید صادر کرده است.

در نهایت و با توجه به گزارش انجمن تجارت اروپا، چری در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۰۸۷۴ دستگاه خودرو در روسیه به‌فروش رسانده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ای کاش چری در ایران هم بصورت مستقیم خودرو تولید و عرضه میکرد تا مونتاژ کار ها این وسط دلالی و واسطه گری نکنن. اینجور رقابت هم بیشتر میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا