مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

رندرهایی از نسخه نهایی سدان PS1 کرمان موتور منتشر شد!

تیرماه امسال بود که شرکت کرمان موتور (керман мотор) درنهایت تایید کرد که برنامه دارد تا خودرویی را برمبنای جک J4 طراحی و عرضه نماید. این خودرو که با کد پلتفرمی PS1 شناخته می‌شود، قرار است از سال آینده وارد بازار شود.

شرکت کرمان موتور همزمان با تایید خبر تولید سدانی اختصاصی، رندرهایی را نیز از آن منتشر نمود. اما اکنون تصاویر دیگری از رندرهای نسخه نهایی پروژه PS1 منتشر شده که در اختیار شما مخاطبان نیز قرار می‌گیرد.

براساس تصاویر فوق، می‌توان فهمید که KMC PS1 در اصل نسخه فیس‌لیفت جک J4 بوده و صرفا تغییراتی در جلو و عقب خودرو انجام شده است. یکی از ویژگی‌های جک J4، طراحی خوب قسمت بغل خودرو و استفاده مناسب از خطوط در این بخش است. همین عامل باعث شده تا در تغییر فیس، طراحی کلی خودرو ناهماهنگ نشود.

از نکات دیگری که در تصاویر فوق مشهود است، استفاده از عدسی و لنز در چراغ‌های جلو است. همچنین، دی‌لایت‌های نداشته جک J4، در کی ام سی PS1 داخل چراغ‌های اصلی تعبیه شده است. حسین وفایی به عنوان طراح شرکت کرمان موتور، در فیس‌لیفت جک J4 نگاهی اصطاحا اسپرتی به خودرو داشته است. از نشانه‌های آن، استفاده از اسپویلر و همچنین نوع طراحی دیفیوزر است.

مشخصات KMC PS1

براساس اعلام روابط عمومی کرمان موتور، این شرکت برنامه دارد تا از اواخر شهریورماه سال جاری، جک J4 را با افزودن سیستم‌هایی چون کنترل پایداری الکتریکی و کنترل کشش، ترمزهای دیسکی عقب، سیستم GSI، دی لایت و… مونتاژ کند. پس می‌توان انتظار داشت که در سدان اختصاصی این شرکت، شاهد امکاناتی مشابه به جک جی4 (Жак J4) و چه بسا بیشتر از آن باشیم.

پس در کل، PS1 می‌تواند تا مجهز به امکاناتی چون سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی زاوایای آینه‌های بغل به همراه گرمکن، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، چراغ‌ها مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، روکش چرمی صندلی‌ها، بالابرهای برقی شیشه ها، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، فرمان با قابلیت جذب ضربه، مولتی مدیا همراه با دوربین دید عقب، رینگ های آلومینیومی، دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو، کنترل سیستم صوتی برروی فرمان، آینه تاشو برقی و… باشد.

یکی از ضعف‌های جک J4، نداشتن سانروف است. هنوز معلوم نیست که PS1 نیز سانروف داشته باشد یا خیر!

در رابطه با بحث فنی، PS1 همانند جک جی4 (江淮J4) مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به گیرکس CVT، توانایی تولید حداکثر 103 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

براساس برخی شنیده‌ها، شرکت کرمان موتور برنامه دارد کی ام سی PS1 را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که از سوم تا ششم شهریورماه برگزار خواهد شد، رونمایی کند!

KMC PS1

Жак мотор

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. حتی همین تغییرات نه چندان چشمگیر و جذاب هم با کمک یه شرکت ایتالیایی که البته قطعا سهامدارش چینی ها بودند مثل ایتال دیزاین انجام شده و صدها دانشگاه کوچیک و بزرگ فنی مهندسی داخلی نتونستن کاری از پیش ببرن!!بعلاوه قطعا مافیای سیستم نمیذاره این خودرو رقیب دنا و تارا و شاهین خودیها بشه و قیمتش جوری تعیین میشه که بره تو باشگاه 500 به بالا

    1. الان جی۴ معمولی ۴۹۵ میلیونه داداش!
      مسلما این یکی بالای ۶۰۰ قیمت میخوره.
      خبر مرگ یکی یکیشون رو بیارن از شرشون راحت بشیم که آرزو به دل موندیم یه خودروی با کیفیت سوار بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا