مکمل بنزین
خبر

خریدار جدید سانگ‌یانگ برای نجات این خودروساز!

گروه سانگ‌یانگ به‌عنوان یک سازنده خودروهای کره‌ای برای ما ایرانی‌ها چندان ناشناخته نیست. در‌گذشته، خودرو‌هایی چون موسو و چیر‌من و بعد‌ها رکستون، اکتیون، کوراندو و تیوولی نمایندگان این خودروساز در ایران بودند. به‌غیر از تیوولی، هیچ‌کدام از محصولات سانگ‌یانگ نتوانست جای پای خود را در بین ایرانی‌ها باز کند و همیشه در زیر سایه دو خودرو‌ساز هموطن خود، یعنی کیا و هیوندای قرار داشتند.

ظاهرا این داستان عدم محبوبیت، منحصر به ایران نبود و این گروه خودروسازی در زمینه بازار‌یابی، کاملا ناموفق بوده است به‌گونه‌ای که در‌حال حاضر، به‌عنوان یک شرکت ورشکسته، شناخته می‌شود.

به‌تازگی، کنسرسیومی به رهبری یک شرکت محلی کره‌ای فولاد و مواد شیمیایی با نام  KG Group برنده مزایده سانگ‌یانگ شد. این مزایده در ۲۴ ژوئن برگزار شده بود. قیمت پیشنهادی توسط گروه KG برابر با ۹۵۰ میلیارد وون (معادل ۷۳۶ میلیون دلار آمریکا) است که شامل ۶۰۰ میلیارد وون سرمایه عملیاتی این خودرو‌ساز است.

 

این کنسرسیوم اکنون تا ۱۵ اکتبر فرصت دارد تا این معامله را تکمیل کند و یک طرح بازسازی را به دادگاه ارائه دهد.

در مزایده قبلی برای سانگ‌یانگ، کنسرسیومی به رهبری سازنده خودروهای الکتریکی محلی ادیسون‌موتورز، نتوانست پرداخت اصلی و نهایی را برای تصاحب این خودرو‌ساز انجام دهد که باعث ابطال معامله شد.

قبل از آن، در سال ۲۰۱۰ و در حالی‌که سانگ‌یانگ در حال ورشکستگی بود شرکت ماهیندرای هند، اقدام به خریداری این خودرو‌ساز نموده بود و آن‌را از خطر ورشکستگی نجات داد. اما بعد از گذشت چندین سال، ماهیندرا هم نتوانست این شرکت کره‌ای را به سود‌دهی کامل برساند و ظهور عواملی چون کرونا باعث شد این شرکت هندی، تصمیم به واگذاری سهام خود در سانگ‌یانگ بگیرد.

اکنون باید منتظر بود تا نتیجه عملکرد گروه KG مشخص شود و این‌که این گروه، توانایی این‌را دارد تا این خودرو‌ساز نا‌محبوب کره‌ای  را از این وضعیت نجات دهد یا خیر؟

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا