مکمل بنزین
گوناگونخبر

بیش از 6 میلیون و 600 هزار ثبت‌نام در مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو

به گفته «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت، در مرحله سوم فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تعداد 6 میلیون و 684 هزار و 384 نفر متقاضی ثبت‌نام کردند. وی در این رابطه افزود:

از مجموع تعداد ثبت‌نام کنندگان، تعداد 364 هزار و 82 نفر معادل 5.4 درصد در طرح جوانی جمعیت و 124 هزار و 562 نفر معادل 1.9 درصد در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت‌نام کردند. در این مرحله به دلیل خروج محصولات سایپا (غیر از ساینا S) از قرعه‌کشی، تنها 1.2 درصد متقاضی خودروهای شرکت سایپا بودند و بیش از 97 درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه یکپارچه متقاضی محصولات ایران‌خودرو بودند

پس از دو دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که در اردیبهشت و تیر امسال انجام شد، در این مرحله فقط سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و آرین پارس موتور اقدام به عرضه محصولات خود کردند. ایران‌خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق‌العاده خود شش محصول پژو 206 تیپ 2، رانا پلاس سقف شیشه‌ای و گیربکس شش سرعته، سورن پلاس جدید، پژو پارس سال با موتور XU7P، پژو پارس TU5 و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش‌فروش، چهار محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا نیز فروش فوق‌العاده پنج محصول کوییک S، ساینا S، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک R و کوییک R با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را داشت که این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه یافت. در این مرحله، صرفاً فروش فوق‌العاده ساینا S از طریق قرعه‌کشی انجام شد و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش بدون محدودیت قرعه‌کشی انجام گرفت. شرکت آرین پارس موتور نیز در این دوره کراس‌اوور لاماری ایما را از طریق قرعه‌کشی عرضه کرد.

پیش‌ازاین، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده بود که در سومین دوره فروش یکپارچه حدود 60 هزار دستگاه خودرو عرضه می‌شود که 50 درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و 20 درصد ظرفیت قرعه‌کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد. بر این اساس فقط 30 درصد از ظرفیت عرضه خودرو در سومین دوره به متقاضیان عادی تعلق می‌گیرد. مهلت ثبت‌نام سومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز چهارشنبه 16 شهریور آغاز شد و در روز شنبه 19 شهریور در ساعت 16 به پایان رسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سال 79 مهرماهش پراید نوشتم بهمن ماهش با سلام و صلوات و کلی اشانتیون از خودکار و سررسید تا قرآن جیبی بهم تحویل دادن علاوه بر اینکه سود مشارکتم داشت.حتی تو کابوسهامم نمیدیدم یروزی برای این ابوطیاره های 30 سال پیش مجبور بشیم بریم تو صف قرعه کشی با موعد تحویل نامعلوم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا