مکمل بنزین
گوناگونخبر

قوی‌ترین دوج چارجر تاریخ با 807 اسب بخار قدرت معرفی شد

دوج قصد دارد تا پایان سال 2013 با هردو مدل چارجر و چلنجر خداحافظی و آن‌ها را با مدل‌های برقی جایگزین کند؛ اما به مناسبت خداحافظی با این خودروهای عضلانی افسانه‌ای، دوج چند هفته‌ای است که برنامه‌ای بنام Last Call را آغاز کرده و طی آن هر هفته نسخه‌های ویژه‌ای از چلنجر و چارجر را معرفی می‌کند. تاکنون طی این برنامه چهار نسخه ویژه بنام‌های چلنجر شیک‌داون، چارجر سوپر بی و چارجر و چلنجر سوئینگر معرفی شده‌اند حالا دوج پنجمین مدل از سری Last Call را معرفی کرده است.

این خودرو که چارجر کینگ دیتونا نام دارد، بر اساس نسخه هلکت ردآی واید بادی ساخته شده است اما از قدرت بیشتر و رنگ ویژه‌ای بهره می‌برد. کینگ دیتونا تاکنون وحشی‌ترین نسخه از سری Last Call محسوب می‌شود و به گفته مدیرعامل دوج، نماد واقعی تاریخچه خودروهای عضلانی است. نام این خودرو از شخصی به اسم «ویلیام رابینسون» گرفته شده است که یکی از اسطوره‌های مسابقات درگ در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود و با یک چارجر مدل ۱۹۶۹ با نام کینگ دیتونا رانندگی می‌کرد. این نام روی گلگیرهای عقب چارجر نقش بسته است.

دیگر ویژگی ظاهری چارجر کینگ دیتونا نیز رنگ نارنجی ویژه‌ای بنام Go Mango است. از این نسخه تنها 300 دستگاه ساخته می‌شود که همه آن‌ها با همین رنگ نارنجی ارائه خواهند شد. این خودرو روی رینگ‌های منحصربه‌فرد 20 اینچی قرار گرفته که از پشت آن‌ها کالیپرهای ترمز شش پیستونه نارنجی‌رنگ برمبو خودنمایی می‌کنند. در داخل خودرو هم شاهد فضایی مشکی‌رنگ با دوخت نارنجی به همراه نوشته دیتونا روی پشتی صندلی‌ها و نشان نارنجی‌رنگ کینگ دیتونا روی داشبورد سمت سرنشین هستیم. در اینجا همچنین ویژگی‌های سطح بالایی مثل صندلی‌های چرمی ناپا و آلکانترا، آستر سقف جیر، غربیلک فرمان آلکانترا، سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون و سانروف هم ارائه شده است.

زیر کاپوت چارجر کینگ دیتونا همان پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است اما قدرت این موتور با 10 اسب بخار افزایش نسبت به هلکت ردآی معمولی، به 807 اسب بخار رسیده و کینگ دیتونا را به قوی‌ترین چارجر تاریخ تبدیل کرده است. قدرت موتور سوپرشارژ دوج در اینجا دقیقاً با چلنجر سوپر استوک که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد یکسان است. ششمین نسخه از سری Last Call دوج چهارشنبه همین هفته معرفی خواهد شد و سپس هفتمین و آخرین عضو این سری ویژه در نمایشگاه تیونینگ سما رونمایی می‌شود. همه این نسخه‌های ویژه زیر کاپوت خود نشان ویژه Last Call را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا