مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

خودروهای چینی مناسب برای واردات به ایران: جیلی امگرند

در دومین قسمت از سری مطالب خودروهای چینی مناسب برای واردات به ایران، سراغ یکی از خودروهای خوش‌نام در بازار کشورمان یعنی جیلی امگرند رفته‌ایم. خودرویی که سال‌ها پیش به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شد و به لطف کیفیت بالاتر نسبت به دیگر هم‌وطنانش توانست نظر خریداران ایرانی را جلب کند. حالا نیز که دوباره بحث واردات خودرو به کشور مطرح شده، امگرند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

سال‌ها پیش، امگرند یک برند مستقل زیرمجموعه جیلی بود. این برند در سال 2009 خودروی کامپکتی بنام EC7 را معرفی کرد اما زمانی که در سال 2014 برند امگرند تعطیل شد، این خودرو به جیلی امگرند تغییر نام داد. این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ‌بک تولید می‌شد که هردو نسخه آن در کشورمان عرضه شدند. سپس در نمایشگاه خودروی پکن سال 2014، جیلی نسل دوم امگرند را معرفی کرد اما این خودرو در اصل فیس‌لیفتی نه‌چندان بزرگ از همان نسل قبلی بود. در اوایل سال 2018 نیز نسل سوم امگرند معرفی شد که بازهم چیزی جز یک فیس‌لیفت روی همان نسل اول نبود. البته در این فیس‌لیفت تغییرات بزرگ‌تر از فیس‌لیفت قبلی بودند. همچنین در این نسل، امگرند فقط به‌صورت سدان تولید شد و تولید نسخه هاچ‌بک خاتمه یافت.

اما پس از اینکه جیلی از سال 2009 امگرند را با دو فیس‌لیفت و تحت عنوان سه نسل تولید کرد، سرانجام در سال 2021 نسل چهارم و کاملاً جدید آن معرفی شد. این نسل برخلاف دو نسل قبلی، بر اساس پلت‌فرم کاملاً جدید و با بدنه‌ای تازه ساخته شده است. البته با وجود عرضه نسل جدید امگرند به بازار، تولید و عرضه نسل قبلی نیز همچنان ادامه دارد و حتی در سال 2021 فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرد. نسل چهارم امگرند اما روی پلت‌فرم BMA جیلی ساخته شده است و زبان طراحی آن مشابه چیزی است که قبلاً در سدان پری‌فیس و کراس‌اوور زینگیوئه L دیده بودیم.

جدیدترین فیس‌لیفت نسل قبلی جیلی امگرند

بنابراین، در جلوی امگرند جدید شاهد چراغ‌های نسبتاً باریکی هستیم که به جلوپنجره‌ای کرومی با خطوط عمودی متصل شده است. در عقب خودرو نیز چراغ‌های باریک افقی سراسری جلب‌توجه می‌کنند. بااین‌حال، برخلاف بسیاری از سدان‌های جدید چینی که فرمی کوپه مانند پیدا کرده‌اند، امگرند جدید در نمای جانبی کاملاً فرم یک سدان سنتی را دارد. البته بااین‌وجود، امگرند جدید ظاهر مدرن و قابل‌قبول دارد هرچند که شاید چندان اسپرت و هیجان‌انگیز به نظر نرسد. این خودرو با 4,638 میلی‌متر طول، 1,820 میلی‌متر عرض و 1,460 میلی‌متر ارتفاع، تقریباً هم‌اندازه نسل‌های قبلی است و فاصله محوری 2,650 میلی‌متری آن‌هم دقیقاً با قبل یکسان است.

داخل جیلی امگرند

در داخل نسل جدید امگرند شاهد فضایی ساده اما درعین‌حال مدرن هستیم. در اینجا داشبورد افقی ساده‌ای جلب‌توجه می‌کند که دریچه‌های تهویه با طرح سراسری در آن کار شده‌اند. زیر این دریچه‌ها نیز دکمه‌های کوچکی برای ویژگی‌های مهم خودرو به همراه دکمه استارت به چشم می‌خورد. یک نمایشگر افقی بزرگ به‌صورت ایستاده در بالای داشبورد جای گرفته و در کنار آن صفحه آمپر دیجیتالی جلب‌توجه می‌کند. غربیلک فرمان D شکل هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی این سدان جدید چینی است.

پیشرانه و گیربکس جیلی امگرند

تنوع پیشرانه‌های امگرند جدید بسیار پایین است زیرا این خودرو فقط با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که 114 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو نیز جیلی دو گیربکس پنج سرعته دستی و اتوماتیک CVT را در نظر گرفته است. البته ازآنجایی‌که امگرند محصولی اقتصادی و ارزان‌قیمت است، ارائه چنین قوای محرکه ساده‌ای برای آن منطقی به نظر می‌رسد. البته جیلی برای این خودرو یک نسخه هیبریدی را هم با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی 132 اسب بخاری ارائه می‌کند که قیمت گران‌تری دارد.

قیمت جیلی امگرند

نسل چهارم جیلی امگرند قیمت بسیار مناسبی دارد که از تنها 62,800 یوآن معادل 8,800 دلار یا 265 میلیون تومان برای تیپ پایه با گیربکس دستی آغاز می‌شود. ارزان‌ترین تیپ انوماتیک این سدان چینی هم 77,900 یوآن معادل 10,900 دلار یا 330 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت بالاترین و مجهزترین تیپ امگرند با گیربکس اتوماتیک و تجهیزات کامل هم به 88,900 یوآن معادل 12,500 دلار یا 380 میلیون تومان می‌رسد.

بنابراین، جیلی امگرند جدید به لطف برند خوش‌نام در کشورمان، کیفیت ساخت مناسب، قوای محرکه قابل‌قبول و قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای واردات باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام ، جیلی امگرند اولین ماشین چینی هست که نظر همه از جمله بنده رو نسبت به ماشین های چینی عوض کرد ، هفت ساله که امگرند ۲۰۱۳ دستی دارم که واقعا یک خودروی کم استهلاک و اگر اغراق نباشه به جرات میتونم بگم یه خودروی بی استهلاک هست که در عرض هفت سال فقط مصرفی های ماشین رو البته دقیق و به موقع عوض کردم ، قدرت موتور بالا و شتاب ثانویه بسیار عالی ، فرمان پذیری و ترمزهای خوب ، انعصاف پذیری و پایداری بسیار عالی ماشین در پیچ ها ، جادار و ایمن مجهز به ۱۲ کیسه هوا (حتی بغل صندلی های جلو داخل صندلی) در ۶ نقطه و مجهز به سنسور تشخیص سرنشین ، صندلی های بزرگ و بسیار راحت نسبت به خودروهای ایرانی ، تهویه مطبوع اتوماتیک پر قدرت و ظاهر جذاب خودرو و ….. خلاصه کلی محاسن دیگه که باعث میشه این خودرو نسبت به قیمتش در بازار امروز یک خودروی بسیار عالی و ایده آل برای خرید و مصرف باشه ، با اینکه ماشین جدید دیگه ای در این مدت خریدم اصلا دلم نیومده اینو بفروشم و همیشه برا مسافرت از جیلی امگرند استفاده میکنم چون من خودم احساس خستگی که با طی یک مسیر طولانی با دنا و پژو پارس احساس میکنم با جیلی امگرند حس نمیکنم

  2. با تجربه ای که از رانندگی و استفاده از وارداتی های ۲۰۱۳ جیلی امگرند۷ به ایران داشتم که البته کارکرده اش رو تونسته بودم بخرم و با توجه به اینکه این خودرو امتحان خودش رو در ایران خیلی خوب پس داده ، اگه مجددا جیلی امگرند۷ وارد ایران بشه حتما یکی صفرش رو میخرم چون همیشه حین رانندگی با جیلی میگفتم ای کاش میشد یه دونه صفرش رو بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا