مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

مشخصات، تیپ‌ها و امکانات سایپا اطلس اعلام شد

«علیرضا مصدقی» مدیر پروژه سایپا اطلس توضیحاتی را در مورد مشخصات، ویژگی‌ها، تجهیزات و تیپ‌های این محصول جدید ارائه کرده است که در ادامه خواهید خواند.

سایپا با توجه به نگاه توسعه‌ای که در کسب سهم بازار داخل و خارج دارد و همچنین تلاش در جهت افزایش رضایت‌مندی مشتریان، همواره به دنبال ایجاد تنوع محصول باکیفیت در بازار بوده و خوشبختانه بر این اساس توانسته سهم بازار را حفظ و ارتقا دهد و تغییراتی که در سال‌های اخیر در محصولات این گروه خودروساز ایجاد شده و منجر به تولید محصولات جدید شده است، مبین این موضوع بوده است با حضور مدیریت عامل جدید در سایپا و نگاه تولید اقتصادی، این موضوع تقویت شده و سرعت ایجاد تنوع محصولات در سایپا به‌شدت بالا رفته است به‌نحوی‌که در خانواده SP100 خودروهای شاهین با موتور جدید، شاهین اتوماتیک و آریا در دست اجرا است و در خانواده X200 هم طرح‌های جدیدی همچون اطلس در حال اقدام است.

بر همین اساس پروژه خودرو اطلس شروع و سعی شد در کنار افزایش کیفیت و ایجاد تغییر نسبت به گذشته، از نظر اقتصادی و رقابتی هم جایگاه خوبی را در بازار ثبت کند. در طراحی خودروها معمولاً از یک الگوی خاصی استفاده می‌شود و بر همین اساس در خودرو شاهین از پرنده شاهین و در کوییک S از یوز ایرانی و در خودرو اطلس از استایلی به نام پوزه کوسه (Shark Nose) الگوبرداری شده است که در چراغ، سپر و جلوپنجره آن کاملاً مشخص است. طراحی اطلس کاملاً توسط مهندسان گروه خودروسازی سایپا انجام شده است و در حین طراحی هم کلینیک‌هایی با حضور مشتریان برگزار و بازخوردهای مثبتی از آن گرفته شد.

مشخصات و آپشن‌های سایپا اطلس

از مشخصات خاص این خودرو می‌توان به طراحی‌تریم داخلی دورنگ برای اولین بار در محصولات سایپا اشاره کرد که در کنار سانروف، نمای داخلی بسیار زیبایی خواهد داشت. همچنین به‌منظور ارتقای ایمنی خودرو و کمک به رانندگی بهتر، سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور تعبیه شده است. سیستم‌های صوتی و تصویری به‌روز، آنتن کوسه‌ای، صندلی‌های برقی برای بعضی تیپ‌ها، چراغ‌های جلوی LED و ایجاد طرح جدیدی در چراغ‌های عقب که منطبق با خودروهای جدید دنیا است از دیگر مشخصات این خودرو است. در طراحی این خودرو سعی شده آپشن‌هایی که همواره از سوی مشتری مورد درخواست بوده و در محصولات قبلی وجود نداشت نیز تعبیه شود که از آن جمله می‌توان به سنسور باران، برقی شدن آیینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ‌های مشایعت‌کننده و مانیتور 7 اینچی اشاره کرد.

تیپ‌های سایپا اطلس

اطلس در چهار تیپ تولید خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به‌صورت ساده و آپشن‌دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به‌صورت ساده و آپشن‌دار خواهد بود. در گروه سایپا استفاده از گیربکس اتوماتیک در کوییک وجود داشته که به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته بود که تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک در آن مقطع به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار مشکل شد ولی برای اطلس و در طراحی آن از ابتدا منظور شده و این خودرو با گیربکس اتوماتیک هم تولید و به بازار عرضه خواهد شد و مذاکرات لازم با شرکت تأمین‌کننده گیربکس انجام شده و مشکلی در تأمین آن نخواهیم داشت.

پیشرانه سایپا اطلس

سایپا در حوزه قوای محرکه از گذشته پروژه‌ای به نام M15+ را در دست اقدام داشته که تولید و ورود این موتور، تحول اساسی در سبد قوای محرکه محصولات خانواده X200 خواهد داشت و برای اولین بار این موتور بر روی اطلس استفاده خواهد شد و به عبارتی با ورود خودرو اطلس به بازار علاوه بر ارائه یک خودرو جدید، یک موتور جدید هم به بازار عرضه خواهد شد. این موتور جدید نسبت به قبل افزایش توان و گشتاور دارد و عملکرد موتور در حوزه‌های خنک کاری خیلی بهبود یافته و موتور با این شرایط به بازار عرضه خواهد شد. موتور M15+ با تکنولوژی VVT یا زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها طراحی شده و باعث می‌شود گشتاور 8 درصد بهبود یابد همچنین در حوزه مصرف سوخت 5 درصد کاهش و توان آن‌هم 9 درصد نسبت به قبل افزایش خواهد یافت. تغییرات ایجاد شده در این موتور بر روی سر سیلندر، منیفولد، میل‌سوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ و حوزه یکپارچه ترموستات حرارتی است و با ورود این موتور به بازار طول عمر خودرو اطلس افزایش خواهد یافت چراکه در حوزه مصرف سوخت با استانداردهای کشور مطابقت دارد و این موتور بر روی خودروهای دیگر گروه سایپا هم قابلیت استفاده دارد.

بر اساس توجهی که به ارتقای کیفیت در محصولات گروه سایپا وجود دارد، برای اطلس هم دقت نظرهایی صورت گرفته و با بررسی مدل‌های نزدیک به این خودرو سعی شده که تغییراتی در آن ایجاد شود. با نصب عایق‌های مختلف، صدای موتور در داخل کابین کاهش یافته است. ازجمله دیگر ویژگی‌های جدید اطلس می‌توان به نصب سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور اشاره کرد که در کیفیت این خودرو تأثیرگذار خواهد بود. با پشتیبانی و حمایت‌های مدیریت ارشد گروه، روند پیشرفت این پروژه پرشتاب بوده و در تاریخ 25 شهریورماه سال جاری تولید 27 بدنه از این خودرو در مرحله VP انجام شده و این بدنه‌ها در پروسه رنگ‌آمیزی هستند و امیدوارم بتوانیم در مهرماه این بدنه‌ها به مرحله مونتاژ و نهایی برسد و از آن برای انواع تست‌ها استفاده خواهد شد و با تولید VP این خودرو از مرحله مهمی در روند پروژه عبور خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. همه‌یاین آپشن‌هایی که گفتین رو روی همین کوییک هم‌میشه گذاشت! شما بگو قیمت چند!
    مسلما خودرویی خواهد بود که در ساده‌ترین تیپ قیمتی حدود ۲۵۰ میلیون خواهد داشت و تیپ‌های اتومات بالای ۳۰۰.
    اتومات آپشنال حدود ۳۵۰ میلیون.
    ۳۵۰ میلیون میشه حدود ۱۲ هزار دلار.
    برید ببینید با ۱۲ هزار دلار چه خودروهایی که نمیشه خرید. حتی چینی‌هایی که بسیار با کیفیت‌تر از این گاری‌های به ظاهر زیبا اما در باطن پر از عیب و ایراد و نا ایمن خواهد بود.

  2. ظاهر خودرو از داخل و بیرون قشنگه ولی سایپا یه سری نکته داره که توذوق میزنه مثل کلید بالابر شیشه یا کلید های صندوق پران بغل صندل یا کلید های سمت فیوز و همچنین پلاستیک خشک و حال به همزن که دورنگ هم شده که بهتره اون قسمت رنگی نرم باشه و دست گیره های درب هم از پلاستیک خشک کمتری استفاده بشه
    و درسته که موتور m15 مال زمان دایناسورهاست و توربو شده ولی موتور کم استهلاک و خوبیه برای شهر

  3. خداوند مرگ به سایپابدهد من اول مهر خودرو ساینا اس تحویل گرفتم از کارخانه سایپا سیتروئن کاشان ۶۰کیلومتر از کارخانه دور نشده بودم که موتور خراب شد یدکش برد نمایندگی خودرو صفر سوپاپ شکنده ان هم دوسوپاپ هم زمان سایپا میگوید ماشین تعمیر میشود اگر گارانتی ها در جهان چنین باشد وای بر ان شرکتها

  4. اقا نخرید از سایپا نخرید فقط اتاق چینی میزاره

    باز صد رحمت به ایران‌ خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا