Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

7X-E ام‌پی‌وی الکتریکی نه چندان زیبا از هایما

بر اساس اطلاعات به‌دست‌ آمده، شرکت خودرو‌سازی هایما، به‌زودی ام‌پی‌وی تمام الکتریکی ۷ نفره خود، با نام 7X-E عرضه خواهد کرد و پیش فروش آن در نیمه دوم ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. این خودرو یک نسخه تمام الکتریکی از مدل 7X با مشخصه‌ای چون، جلو‌پنجره بسته و قابلیت طی مسافت ۵۰۰ کیلومتر، است.

     هایما 7X

هایما 7X-E

 مبنای نمای ظاهری این خودروی جدید، هایما 7x است به‌گونه‌ای که نمای جانبی این دو خودرو تفاوت‌های بسیار کمی دارد. در طراحی این ام‌پی‌وی سعی شده است از المان‌های قایق بادبانی الهام گرفته شود و با اضافه کردن عناصری چون، جلو‌پنجره بسته، هویت الکتریکی خالص این خودرو به نمایش در‌آید.

چراغ‌های مثلثی شکل دو طرف با نوارهای نور متناوب، تایید دیگری بر الکتریکی بودن این خودرو در نمای ظاهری آن است. اما در مورد این‌که 7X-E با جلو‌پنجره بسته، بهتر از نسخه سوختی است یا نه، نظرات متفاوتی وجود دارد. اما به‌نظر می‌‌آید احتمالا برای اکثر ایرانیها نمای جلویی این خودروی جدید، چندان جذاب نباشد.

هایما 7X

هنوز تصویر روشنی، از عقب 7X-E موجود نیست اما نمای جانبی، نشان می‌دهد پلاستیک سیاهی که در 7X وجود داشت در این خودرو نیز در سر جای خودش قرار دارد و بقیه قسمت‌ها مانند ستون‌ها و پنجره‌ها و … هم تغییر خاصی نکرده‌اند.

هایما 7X-E

با در نظر گرفتن تمام این موارد، با اطمینان بالایی می‌توان گفت در بخش عقب هم، همه چیز به‌غیر از اگزوز به نمایشی از حالت الکتریکی تغییر کرده. در 7X-E از لاستیک‌های ۱۹ اینچی استفاده شده ست. انتظار می‌رود ابعاد این خودرو ۴.۸۱۵ متر در طول، ۱.۸۷۴ متر در عرض و ۱.۷۲ متر در ارتفاع باشد.

هایما 7X

هایما 7X

هیچ تصویری از فضای داخلی وجود ندارد، ولی می‌توان حدس زد که برخی از تغییرات برای نسخه برقی نسبت به 7X متفاوت شوند. می‌توان انتظار داشت که یک صفحه نمایش دو‌قلوی ۱۲.۳ اینچی برای صفحه نمایش و صفحه کنترل مرکزی در نظر گرفته شود. همچنین طرز چینش صندلی‌ها به همان حالت ۳+۲+۲ باقی خواهد ماند.

همان‌طور که گفته شد هایما ادعا می‌کند 7X-E می‌تواند ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک شارژ طی کند اما اطلاعاتی در مورد نوع باتری، ارایه نشده است.

در مورد محدوده قیمتی 7X-E باید گفت که نسخه بنزینی این خودرو در محدوده قیمتی ۱۲۵۸۰۰ الی ۱۴۹۸۰۰ یوآن عرضه می‌شود و انتظار این است که قیمت این ام‌پی‌وی الکتریکی،  بین ۲۲۰۰۰ الی ۲۹۶۰۰ دلار باشد که در محدوده‌ای بالاتر از نسخه بنزینی آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.