مکمل بنزین
گوناگونخبر

دانگ‌فنگ EV EX1 پرو، همتای برقی رنو کوئید با قیمت 235 میلیون تومان

دانگ‌فنگ کراس‌اوور الکتریکی جدید EV EX1 پرو را رسماً در چین عرضه کرده است. البته این خودرو قبلاً هم در سبد محصولات دانگ‌فنگ حضور داشت اما حالا بروز شده و ارتقاء پیدا کرده است. برد این نسخه جدید از 320 کیلومتر قبل به 330 کیلومتر افزایش پیدا کرده و در داخل نیز به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز شده است. دانگ‌فنگ EV EX1 پرو اما در اصل بر اساس رنو سیتی K-ZE ساخته شده است. زیرمجموعه‌های مختلف دانگ‌فنگ هرکدام نسخه خاص خود را از این خودرو تولید می‌کنند.

رنو سیتی K-ZE درواقع نسخه الکتریکی کوئید است که از سال 2019 از طریق جوینت ونچر بین دانگ‌فنگ و رنو-نیسان تولید می‌شود. ظاهر EV EX1 پرو تغییرات چندانی را نسبت به نسخه قبلی تجربه نکرده و همچنان شباهت زیادی به رنو کوئید دارد. این کراس‌اوور الکتریکی کوچک 3,732 میلی‌متر طول، 1,579 عرض و 1,515 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,423 میلی‌متر است. تمام تیپ‌های EV EX1 پرو به‌صورت استاندارد به ایربگ مجهز هستند که این نشان می‌دهد دانگ‌فنگ به ایمنی محصولات خود توجه دارد زیرا دیگر کراس‌اوورهای الکتریکی کوچک در بازار چین با قیمت مشابه فقط در تیپ‌های بالایی ایربگ را ارائه می‌کنند.

داخل EV EX1 پرو هم مثل بیرون طراحی ساده‌ای دارد اما طرح دورنگ مشکی و قرمز حال هوای اسپرت و سرزنده‌ای به آن بخشیده است. همچنین سیستم چندرسانه‌ای این خودرو نیز حالا به سیستم تعامل صوتی هوشمند، ناوبری هوشمند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارتقاءیافته‌ای مجهز شده است.

EV EX1 پرو مثل قبل از همان موتور الکتریکی با 44 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما حالا به باطری‌های جدید 27.1 کیلووات ساعتی مجهز شده است. به گفته دانگ‌فنگ، این باطری‌ها از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار هستند. این کراس‌اوور الکتریکی کوچک در شش تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها در ارزان‌ترین مدل از 55,700 یوآن معادل 7,800 دلار آغاز می‌شود و در بالاترین مدل به 62,700 یوآن معادل 8,800 دلار می‌رسد. این قیمت‌ها برای یک کراس‌اوور کوچک برقی مناسب به نظر می‌رسند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با اینکه k121 و این خودرو از یک پلتفرم مشترک تشکیل شدن ولی طراحی خارجی و به ویژه طراحی داخلی از k121 خیلی قشنگ تره و احتمالا نسخه برقی اش هم از کا 121 ارزان تر و باکیفیت تر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا