مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتماشاخانهتازه‌هاخبر

متولی خودروهای چانگان، کدام زیرمجموعه سایپا است؛ پارس خودرو یا سایپا کاشان؟!

اوایل تابستان امسال بود که پایگاه خبری چرخان برای اولین‌بار از حضور محصولات جدید چانگان در گروه خودروسازی سایپا خبر داد. خبری عجیب که طی این سال‌ها، چانگان به بهانه تحریم‌های آمریکایی از فعالیت عمده در بازار ایران خودداری نموده و اکنون چه شده که قصد دارد تا به بازار ایران برگردد؟!

اما پس از انتشار خبر مذکور و تایید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر عرضه برخی محصولات 2022 چانگان در ایران، تاکنون مشخص نشده که متولی این خودروها کدام زیرمجموعه سایپا بوده و مهم‌تر از آن، چگونه وارد مارکت کشور خواهند شد؛ به صورت مونتاژی یا وارداتی؟!

همانطور که مستحضرید، سال‌های گذشته با ورود برند چانگان (长安汽车) به ایران، شاهد وارداتی بودن سری اول خودروهای این برند بودیم. سپس و باتوجه به استقبال مشتریان، سایپا تصمیم گرفت تا در مرحله اول، CS35 را در کارخانه سایپا کاشان مونتاژ کند. به تازگی هم زمزمه ورود دوباره چانگان بر سر زبان‌‌ها افتاده است، پیش‌بینی می‌شد تا گروه خودروسازی سایپا همچنان سایپا کاشان را برای مونتاژ این خودروها انتخاب نماید.

باتوجه به تصاویر و اطلاعات ارسال شده توسط برخی مخاطبان پایگاه خبری چرخان، گویا در مجمعی که اواخر تیرماه برای سهامداران شرکت پارس خودرو (خپارس) برگزار گردیده، نسخه‌های اولیه و آزمایشی چانگان UNI-T و CS35 پلاس در محوطه این شرکت به نمایش گذاشته شده است!

اینکه محصولات جدیدی در محوطه شرکتی برای سهامدارانش به نمایش گذاشته می‌شود، به معنای متولی بودن آن شرکت برای عرضه آن محصولات است. پس می‌توان انتظار داشت که درصورت وارداتی نبودن، احتمالا چانگان‌های جدید در پارس خودرو مونتاژ خواهند شد.

چانگان UNI-T در سایپا

البته اینکه سایپا (赛帕) تصمیم گرفته تا خودروهای جدیدی را به پارس خودرو تزریق کند، شاید بحث قیمت و وضعیت سهام‌های آن نیز باشد. خارج از بحث واگذاری پارس خودرو، شاهد آن هستیم که سهامداران خپارس از روند سوددهی آن در بورس راضی نیستند!

چندی پیش بود که طی خبری از احتمال عرضه محصولات VGV چین توسط شرکت پارس خودرو خبر دادیم. البته این احتمال، باتوجه به گفته مدیرعامل این شرکت مبنی بر عرضه خودروهای لوکس بود که در نشستی، به صورت سرپوشیده به آن پرداخته شد.

ویدئو حضور چانگان UNI-T در گروه خودروسازی سایپا

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. چینی درجه 1 از نود درصد چینی های درپیت این ده سال اخیر ی سر و گردن بالاتره هرچند من بالکل با چینی میونه خوبی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا