مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

میزان داخلی سازی محصولات ایران خودرو اعلام شد؛ از تارا تا پژو پارس و سورن پلاس

یکی از اخبار جالب در فضای خودرویی کشور، اطلاع از میزان ساخت داخل یا همان میزان داخلی سازیست. اعدادی که تا حدودی بیانگر سعی و تلاش خودروساز در جهت پایین نگه‌داشتن میزان ارزبری است.

اما امروز قصد داریم تا نگاهی به میزان داخلی سازی محصولات ایران خودرو بیندازیم. خودروهایی که در بازار جهانی به آن‌ها عنوان اقتصادی داده می‌شود؛ اما بسیاری از مردم حتی قدرت خرید بروزترین مدل این خودروهای اقتصادی را ندارند.

جدا از این مسائل، شاهد آن هستیم که دیگر تاریخ مصرف برخی از محصولات ایران خودرو تمام شده و باید کم‌کم منتظر توقف تولیدشان باشیم. یکی از این خودروها، پژو پارس است که بخاطر مسائلی چون دلالی، قیمت آن در بازار آزاد دو برابر قیمت کارخانه است. البته هستند کسانی که همواره به تولیدات داخلی انتقادات شدیدی دارند؛ اما همان‌ها در صف میلیونی خرید پژو پارس نیز حضور دارند.

البته بهتر است بدانید که گروه صنعتی ایران خودرو برنامه دارد تا در آینده نزدیک، تیپ‌های جدید پژو 206، 207، سورن پلاس، دنا پلاس، تارا و… را به بازار عرضه کند. همچنین قرار است تا علاوه بر ری را و روشا (TF21)، از فیس لیفت دنا پلاس نیز رونمایی کند.

هایما 8s، 7x و… از کراس اوورهای چینی جدید ایران خودرو محسوب می‌شود که تولید آزمایشی هردو خودرو آغاز شده است. به تازگی هم کراس اوور YIBIN KAIYI X3 PRO در محوطه این خودروساز دیده شده است…

خودروهای برند ملی

خودرو میزان داخلی سازی
سورن پلاس با موتور EF7 90/52
سمند با موتور EF7 93/20
رانا پلاس سقف شیشه‌ای 95/94
دنا پلاس توربو اتوماتیک 71/02
تارا دنده ای 87/88
تارا اتوماتیک 73/71

 

خودروهای داخلی با لوگو پژو

خودرو میزان داخلی سازی
پژو 206 با موتور TU3 91/95
پژو 207 با موتور TU5 و گیربکس دستی 83/63
پژو 207 با موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک 74/11
پژو پارس با موتور TU5 و گیربکس دستی 88/52
پژو پارس با موتور XU7  پلاس و گیربکس دستی 88/92
پژو پارس ELX با موتور TU5 و گیربکس دستی 86/79

 

خودروهای هایما

خودرو میزان داخلی سازی
هایما S5 با گیربکس 6AT 26/01
هایما S7 پلاس 31/63

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا