مکمل بنزین
گوناگونخبر

موفقیت ولوو در کاهش مصرف سوخت؛کانسپت جدید 30 درصد کمتر می‌سوزاند!

کمپانی سوئدی ولوو در بخش تولید ماشین‌های سنگین، اخیرا از یک مدل مفهومی رونمایی کرده که طبق ادعای خودش بیش از 30 درصد  مصرف سوخت را کاهش داده است. تولید این کشنده مفهومی با همکاری آژانس انرژی سوئد همراه بوده و بخشی از یک پروژه بزرگتر است که هدف اصلی آن کاهش 50 درصدی مصرف سوخت خودروهای سنگین برای مسیرهایی با مسافت بالاست. آقای کلز نیلسون، رئیس و مدیرعامل شرکت ولوو تراکز، هدف این شرکت از ارائه وسایل نقلیه کارآمدتر در زمینه انرژی را در وحله اول حفظ محیط زیست و در مرحله بعدی کاهش هزینه مشتریان عنوان می‌کند.

Volvo-trucks-concept-02

طبق نظرات و گفته‌های طراحان و سازندگان وسایل نقلیه، یکی از مهمترین عواملی که به کاهش مصرف سوخت کمک بسزایی می‌کند، مبحث آیرودینامیک است. ولوو در این مدل مفهومی بیشترین تمرکز را برروی همین مبحث قرار داده و دست به یک اصلاح کلی در طراحی زده است. به طور مثال به جای استفاده از آینه های جانبی از دوربین کمک گرفته شده که همین امر منجر به کاهش چشمگیر مقاومت هوا در هنگام حرکت می‌شود. از دیگر تغییرات اساسی می توان به پوشش های جانبی استفاده شده بر روی لاستیک های عقب (هم کشنده و هم تریلر) نیز اشاره کرد.

Volvo-trucks-concept-01

ازآنجائیکه این مدل مفهومی بخشی از یک پروژه در حال توسعه است، قرار نیست فعلا برای فروش عرضه شود اما اجزای آیرودینامیکی طراحی شده برای آن را می توان برای مدل های فعلی کامیون و کشنده های ولوو استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا