مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اعلام پنج شرکت جدید برای واردات خودرو، برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی در راه ایران

چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت اسامی هفت شرکت به‌عنوان واردکننده خودرو را اعلام کرد که شامل سایپا، پارس‌خودرو، سایپا سیتروئن، کرمان موتور، خودروسازی فردا، مکث موتور و آرین موتور پویا می‌شد. حال این سخنگوی این وزارتخانه، پنج شرکت دیگر را هم به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه کرده است تا تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به دوازده شرکت برسد.

امید قالیباف درباره واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده خودرو بیان داشت: بعد از اینکه آئین‌نامه واردات خودرو ابلاغ و متعاقب آن نام هفت شرکت برای واردات خودرو اعلام شد این شائبه به وجود آمد که شاید وزارت صمت واردات خودرو را در انحصار همین هفت شرکت قرار داده است. این در حالی است که هیچ محدودیتی برای شرکت‌های متقاضی واردات خودرو وجود ندارد و درصورتی‌که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط موجود در آئین‌نامه را احراز کند به فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اضافه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس فعلاً اسامی پنج شرکت دیگر شامل بهمن خودرو، ایران‌خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو که شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند، به فهرست هفت شرکت واردکننده خودرو که قبلاً اسامی آن‌ها اعلام شده بود، اضافه شد؛ بنابراین فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اکنون به دوازده شرکت رسیده است ضمن اینکه این فهرست، همچنان باز است و به‌محض اینکه شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط لازم در آئین‌نامه واردات خودرو را احراز کند به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه واردات خودرو از بین خودروهایی با برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌شود، گفت: باید بگویم که خودروهایی مانند هیوندای اکسنت، هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ، چانگان CS35، ام‌جی ۳، ام‌جی ۶، سیتروئن C3 و محصولی از برندهای گروه فولکس‌واگن (سئات اسپانیا) در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. هیوندای آی10 اسباب بازی رو وارد میکنن به قیمت جهانی سوناتا 2022 مدل DN8 میفروشن!بدرد ملت نمیخوره این حرکات بیخود ارز مملکت رو حروم نکنید

    1. منتظر دستور شما بودن،همین فردا لغو میکنن

    2. خب توقع داری لامبورگینی وارد کنن با قیمت ۱۰۰ میلیون؟

      1. پروفسور!مغلطه نکن میخوام همون سوناتا 2022 رو بیارن به نرخ جهانیش نرخی که تو ترکیه و عربستان و گرجستان داره فروش میره.میفهمی یا نه هنوز؟؟!!

        1. پرفسور به توان دو!،توقع داری با دلار ۳۰ هزار تومن ماشین بخرن بعد بیان با قیمت دلار هزار تومن بفروشن بهت؟؟،خسته نشی یه وقت دلاور!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا