مکمل بنزین
گوناگونخبر

نکات جالبی از لامبورگینی Aventador که نمی دانید!

lamborghini-aventador-10_0

نگران انحراف پیشرانه خودروی خود نباشید!

لامبورگینی همیشه به واسطه خلق رنگ‌های خاص و متضاد با اکثریت خودروهای موجود، شخصیت و ظاهری بی پروا برای انواع مدل‌های تولیدی خود فراهم آورده اما اخیرا این تضاد از ظاهر این خودروها فراتر رفته و شامل باطن آن‌ها نیز در مدل Aventador می‌شود. طراحی بیرونی شکسته با لبه‌ها و و قسمت‌های تیز همانند گذشته به وضوح دیده می‌شود اما تکنولوژی فولکس‌واگن در تولید پیشرانه این خودرو، تولید 691 اسب بخار قدرت را آسان جلوه می‌دهد. در حقیقت اتفاقات زیادی در باطن این خودرو صورت گرفته که این غول متشکل از آلومینیوم و فیبر کربن را نسبت به مدل Murcielago متحول ساخته است. پیشرانه 6.5 لیتری در عقب خودرو که به دوازده قسمت مختلف تقسیم شده باعث چرخش هر چهار چرخ می‌شود. باز کردن درب کاپوت این خودرو و مشاهده این پیشرانه استثنایی قطعا باعث سرگرمی صاحبان آن می‌شود اما هستند کسانی که متوجه انحراف اندک پیشرانه این خودرو به سمت چت محافظ‌های ضربدری می‌شوند. این انحراف ناشی از ضعف در طراحی خودروساز ایتالیایی نبوده و به دلیل ایجاد تعادل در وزن میل‌لنگ انجام شده است.

2014_lamborghini_aventador_lp_700-4_roadster_19_1920x1080

 

قلب آهنی Aventador همچنین لقب پرقدرت‌ترین و کم مصرفترین پیشرانه تولید شده توسط لامبورگینی را نیز به دوش می کشد. مصرف کمتر این پیشرانه بواسطه تکنولوژی بی اثر سازی سیلندرها و تکنولوژي خاموش و روشن اتوماتیک خودرو در زمان توقف فراهم شده است. مصرف این خودرو در شهر 25.7 لیتر در هر صد کیلومتر و 16.6 در خارج از شهر بوده و همچنان توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشمول مالیات آلایندگی هواست. از آنجایی که مشتریان این خودرو دارای ثروت 10 میلیون دلاری به طور میانگین هستند و پس از ثبت نام باید در لیست انتظار 18 ماهه قرار بگیرند این مالیات باعث انصراف مشتریان آینده‌نگر این خودرو از خرید نشده است. بسیاری انتظار 18 ماهه را به دلیل طولانی بودن پروسه ساخت بدنه فیبر کربنی این خودرو می‌دانند اما این کمپانی گناه را به گردن قطعه سازان انداخته است. توانگری و مصرف بالای این پیشرانه شامل مایعات درونی آن نیز بوده و نیازمند 3.4 گالون روغن و 6.6 گالن خنک کننده برای محافظت از این V12 که پنج برابر خودروهای معمولی است، جلوه در افراطی بودن طراحی و ساخت تمامی قسمت‌های این خودرو دارد. یک مینی کوپر کوچک در کنار این خودرو با ارتفاع 111.76 سانتیمتری بسیار بزرگ به نظر می‌آید و طول 2 متری این خودرو می‌تواند رانندگی در شهر را برای راننده سخت کند.

lambo-aventador-2015-6

اگر صاحبان این خودرو پیش از این صاحب یک آئودی یا فولکس واگن بوده باشند حواسشان توسط سیستم‌های سمعی و بصری، هشداردهده و کنترل‌های مختلف پرت نخواهد شد اما حرکت باله عقب و انعکاس تصویر آن در آیینه قطعا این کار را خواهد کرد. در سرعتهای پایین‌تر از 50 مایل بر ساعت باله کاملا به بدنه چسبیده اما کافی است به اندازه یک تار مو سرعت افزایش یابد تا باله عقب به زاویه 4 درجه تغییر پیدا کند. پس از آن تا زمانی که سرعت به زیر 37 مایل بر ساعت نرسیده باله در زاویه 4 درجه باقی می‌ماند. در سرعت‌های بالاتر از 81 مایل بر ساعت شاهد چرخش 11 درجه‌ای باله برای حفظ چسبندگی خودرو خواهید بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا