مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت جدید برای هاچ‌بک محبوب ‌هیوندای i20

هیوندای، نسل سوم i20 را در سال ۲۰۲۰ وارد بازار کرد. i20 یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های هیوندای است. آن‌طور که از شواهد بر‌می‌آید به‌نظر می‌رسد که این خودرو‌ساز در حال کار بر روی یک فیس‌لیفت از این هاچ‌بک است. i20 در‌حال‌حاضر با خودروهایی چون Tata Altroz در این سگمنت رقابت می‌کند. تصاویر جاسوسی منتشر شده، i20 کاملا استتار شده را نشان می‌دهد که در جاده‌های کره‌جنوبی در حال آزمایش است که حکایت از اقدامات هیوندای بر‌روی فیس‌لیفتی از این هاچ‌بک محبوب دارد.

در عکس‌های منتشر شده، تصاویر واضحی از قسمت جلویی در دسترس نیست. با این‌حال تقریبا سه‌چهارم عقب خودرو در این‌جا دیده می‌شود. با دقت در تصاویر، به این نتیجه می‌رسیم که هیوندای قصد ندارد تغییرات زیادی در طراحی کلی  i20 ایجاد کند. چراغ عقب ال‌ای‌دی Z شکل، همچنان از زیر استتار قابل تشخیص است. با این‌حال ممکن است در بخش سپر عقب، تغییراتی ایجاد شود.

با توجه به استتار شدید بخش‌های مربوط به درها و گلگیرها، تغییرات احتمالی، خیلی قابل تشخیص نیست. متاسفانه تصاویری از بخش جلو در دسترس نیست. اما تصور بر این است که بخش جلویی، بیشترین تغییر را به نسبت سایر بخش‌ها به‌خود ببیند. انتظار می‌رود شاهد جلو‌پنجره‌ای اصلاح‌شده در کنار چراغ‌های جلویی تغییر نکرده باشیم. سپر جلو نیز،‌ تغییراتی خواهد کرد که تمام این‌ها ظاهری تازه به خودرو می‌‌بخشد.

در مورد فضای داخلی، نمی‌توان نظر خاصی ارائه داد اما شاید در این بخش هم شاهد تغییرات زیادی نباشیم. به‌طور کلی باید گفت i20 دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است اما ممکن است هیوندای در فیس‌لیفت خود با ارائه ویژگی‌های جدید، همه را شگفت‌زده کند.

در‌حال‌حاضر، i20 با دو موتور بنزینی و یک موتور دیزلی به بازارها عرضه می‌شود. اما هیوندای تصمیم دارد عرضه این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری دیزلی را به دلیل مقررات محیط زیستی و مسائل آلایندگی، حداقل در برخی از کشورها، کنار بگذارد. آماده‌سازی موتورهای این‌چنینی برای رعایت قوانین مربوط به آلایندگی کشورهای مختلف، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های سنگینی است که معمولا برای خودروهای کوچکتر، صرفه اقتصادی ندارد.

به‌همین‌دلیل، i20 تنها با موتورهای ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱ لیتری سه سیلندر توربو‌شارژ قابل تهیه خواهد بود. برای فیس‌لیفت i20 گیربکس‌های دستی، دو‌کلاچه و iMT (دستی بدون کلاچ) متناسب با موتور انتخابی در‌نظر گرفته شده. با توجه به تمام این تغییرات، قطعا شاهد قیمت بالاتری برای این خودرو خواهیم بود. انتظار می‌رود فیس‌لیفت i20 در سال ۲۰۲۳ به بازارها عرضه گردد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا