مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تسلا مدل S گردشگر مجارستانی، وارد ایران و استان اردبیل شد؛ (تصاویر)

در جدیدترین رویدادها، مطلع شدیم که یک دستگاه خودرو تسلا مدل S وارد کشور شده است. گویا مالک این تسلا که از کشور مجارستان وارد ایران شده، هم‌اکنون در استان اردبیل به سر می‌برد.

همانطور که مستحضرید، مشاهده برخی خودروهایی که در بازار وجود ندارند، معمولا جذاب به نظر می‌رسند؛ این جذابیت زمانی بیشتر می‌شود که می‌فهمیم آن خودرو، تسلا بوده و تسلا هم یک اتومبیل برقی! اینجاست که وقتی ایستگاه‌های شارژی هم در کشور گسترده نیست، مالک تسلا حتی شده که به یک سوپرمارکتی التماس می‌کند تا پریز برق خود را چند ساعتی در اختیار شارژ باتری تسلایش بگذارد…

تسلا مدل S در ایران

مشخصات TESLA MODEL S

تسلا مدل S از سال 2012 وارد بازار جهانی شد. اما نسخه مذکور که وارد ایران شده است، از نوع P85D است این نسخه، چهار چرخ متحرک بوده و اولین مدل S با دو پیشرانه الکتریکی است.

با هربار شارژ کامل باتری‌ها، می‌توان تا 504 کیلومتر مسافت را طی کرد. حداکثر توان موتور برقی این خودرو 285 کیلووات (382 اسب بخار) اعلام شده است. گشتاور این خودرو نیز حدود 441 نیوتن متر اعلام شده که همین عامل باعث شده تا تسلا مدل S شتاب صفر تا صد را کمتر از 5/5 ثانیه ثبت کند. درصورتیکه قابلیت شارژ با بیش از 25 آمپر برای تسلا مدل S فراهم شود، باتری این خودرو در کمتر از دو ساعت و نیم به صورت کامل شارژ می‌شود. در صورتی هم که از سامانه شارژ سریع استفاده شود، حدود 62% درصد باتری ها در کمتر از 30 دقیقه شارژ می‌شود.

اگرچه سطح تجهیزات این خودرو در نسخه‌های گوناگون متفاوت است اما بزرگترین تفاوت از نظر هزینه و کاربرد به ابعاد باتری مدل S مربوط می‌شود.

خریداران، معمولاً خواهان بیشترین شعاع حرکتی در یک خودروی الکتریکی هستند!

تسلا مدل S در ایران

Magyarország

Magyar turista Iránban

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا