مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا و عرضه پیشرفته‌ترین موتورسیکلت شهری!

پس از ۵۸ سال موفقیت بی‌نظیر در بازارهای جهانی، هوندا مدل ارتقاء یافته CUB را عرضه خواهد کرد. این مدل که در شعبه اندونزی این شرکت طراحی شده، سوپرا GTR 150 جدید است. اکثر مردم وقتی این مدل را می‌بینند می‌گویند این یک موتوسیکلت معمولی است ولی قاب فولادی در کنار سیلندر افقی و گیربکس نیمه اتوماتیک وجه تفاوت Supra gtr 150 cub با سایر مدل‌ها است. مدل جدید توسعه داده شد و تولید شده توسط PT آسترا هوندا اندونزی، بر اساس CBR 150R sportbike طراحی شده که سال گذشته به بازارهای آسیایی عرضه شده بود.

honda-2016-supra-gtr-150-cub-9

ترکیب کیت پلاستیکی و فولادی با فنربندی بهتر قسمت عقبی یک محصول ایده‌آل را ایجاد کرده است. پیشرانه این موتورسیکلت مشابه CBR است و از نوع ۴ سوپاپ ۱۴۹.۱۶ سی‌سی با میل‌بادامک دوبل با قابلیت تزریق سوخت PGM-FI در کنار گیربکس شش سرعته نیمه‌اتوماتیک و با خروجی 16 اسب بخار در 9000 دور در دقیقه خواهد بود. به‌همین دلیل گفته می‌شود که این موتورسیکلت قدرتمندترین در کلاس خود است. موتورسیکلت جدید هوندا با ۱۱۹ کیلوگرم وزن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۲.۱ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. بنابراین با مخزن سوخت ۴.۵ لیتری‌اش می‌تواند مسافت خوبی را طی کند. بنابراین ما با یک موتورسیکلت کم مصرف و پرقدرت روبرو خواهیم بود.

honda-2016-supra-gtr-150-cub-1

CBR 150R sportbike با طراحی اسپرت و چراغ‌های LED و پانل دیجیتالی، از چهره خوبی نیز برخوردار است. این موتورسیکلت با طراحی مهندسی منحصربه‌فرد، توانایی مانور بالا در جاده‌های بین شهری را دارد. هوندا همچنین اعلام کرده است خریداران می‌توانند این محصول را با امکانات سفارشی دیگر تهیه کنند و احتمالا به زودی شاهد معرفی یک نمونه الکتریکی از موتورسیکلت زیبای هوندا خواهیم بود.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا