مکمل بنزین
گوناگونخبر

اوشن X5 پلاس، جدیدترین شاسی‌بلند چانگان با طراحی چشمگیر

اوشن (Oshan) برند لوکسی متعلق به چانگان است که خریداران جوان را هدف قرار داده است. این برند برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو در اواسط سال 2020، کراس‌اوور کامپکتی بنام X5 را رونمایی کرد و در اواخر همان سال آن را به بازار فرستاد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم MPA چانگان ساخته شده است. حال این شرکت فروش نسخه جدیدی از این کراس‌اوور را با نام X5 پلاس آغاز کرده است.

این نسخه جدید در ظاهر و خصوصاً در قسمت جلو تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده که نمایی مدرن‌تر و جذاب‌تر به آن بخشیده‌اند. در اینجا شاهد جلوپنجره بدون قابل جدیدی هستیم درحالی‌که چراغ‌های دوقسمتی قبلی هم حالا با نمونه‌های جدید یک‌قسمتی جایگزین شده‌اند. ورودی‌های هوای جدید تهاجمی هم نمای اسپرتی در این قسمت ایجاد کرده‌اند. در عقب، فرم کلی چراغ‌ها تقریباً مشابه قبل است اما حالا قاب آن‌ها دودی شده و سپر هم با دیفیوزر بزرگ‌تر و خروجی‌های هوای عمودی تزئینی در طرفین، نمای اسپرت‌تری پیدا کرده است.

این کراس‌اوور جدید چینی 4,540 میلی‌متر طول، 1,860 میلی‌متر عرض و 1,610 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,715 میلی‌متر است. در همین حال، رینگ‌های 18 اینچی مشکی‌رنگ با لاستیک‌های 225 نیز به اسپرت‌تر شدن ظاهر X5 پلاس کمک کرده‌اند. برای بدنه این خودرو شش رنگ بدنه مختلف شامل سفید، خاکستری، نقره‌ای، قرمز، مشکی و آبی قابل انتخاب خواهد بود.

در داخل خودرو نیز داشبورد بازطراحی و با سطح وسیعی از متریال نرم پوشیده شده است. در اینجا شاهد سه نمایشگر با مجموع اندازه 30 اینچ به چشم می‌خورد که شامل نمایشگر مرکزی، صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر کوچک کمکی 4.2 اینچی زیر ستون A سمت چپ می‌شود. این نمایشگر سوم برای نمایش نقاط کور، ناوبری، علائم جاده و اطلاعات ترافیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این ماشین که OnStyle 5.0 نام دارد از قابلیت تشخیص صدا برخوردار است. تشخیص چهره، پارک خودکار و شارژر بی‌سیم هم از دیگر ویژگی‌های داخلی X5 پلاس هستند.

اوشن X5 پلاس با جدیدترین نسل پیشرانه 1.5 لیتری بلوکور چانگان ارائه می‌شود که 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. به ادعای چانگان این کراس‌اوور ظرف 7.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت اوشن X5 پلاس از 99,900 یوآن معادل 14 هزار دلار آغاز شده و در بالاترین تیپ به 117,900 یوآن معادل 16,500 دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. فقط بنز ،بی ام و،آیودی و ماشینهای باکیفیت خارجی نه آشغال چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا