مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

حضور کارون در نمایشگاه اصفهان با غربیلک فرمان کوییک و افزایش قیمت!

در اواخر تیرماه امسال زامیاد از وانت جدید کارون رونمایی کرد و حدود یک ماه بعد اولین مرحله فروش آن با قیمت 420 میلیون تومان آغاز شد. همان‌طور که بارها گفته‌ایم، کارون درواقع حاصل نصب اتاق دو کابین وانت چینی فودی F16 روی شاسی و قوای محرکه نیسان آبی است؛ بنابراین، زیر کاپوت این خودرو همچنان همان پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی قرار گرفته است که 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی پیشرانه هم همچنان توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

در داخل خودرو نیز شاهد کابین فودی هستیم که قبلاً در پادرا پلاس هم دیده بودیم. البته در اینجا زامیاد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از برخی قطعات داخلی استفاده کرده بود. مهم‌ترین این قطعات، غربیلک فرمان بود که از پراید گرفته شده بود که تأثیر زیادی در ساده و ارزان‌قیمت به نظر رسیدن کابین کارون داشت. در شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودروی اصفهان که پس از سه سال وقفه برگزار شده اما زامیاد وانت دو کابین جدید خود را با تغییر جالبی به نمایش درآورده است. در خودروی حاضر در نمایشگاه اصفهان، در داخل کابین کارون غربیلک فرمان کوییک دیده می‌شود!

این غربیلک از نوع D شکل متعلق به کوییک S و کوییک اتوماتیک است که البته در اینجا دکمه‌های کنترلی روی آن حذف شده‌اند. این غربیلک فرمان جدید تأثیر بسزایی در بهتر شدن ظاهر کابین کارون داشته و نمای جالب‌تری به آن بخشیده است. البته در نمونه حاضر در نمایشگاه، بجای لوگوی زامیاد، روی غربیلک فرمان لوگوی سایپا دیده می‌شود که احتمالاً در نمونه‌های تولیدی اصلاح خواهد شد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که این غربیلک جدید فقط برای نمایشگاه روی کارون نصب شده یا در نمونه‌های تولیدی هم ارائه خواهد شد.

در خبری دیگر، چند روز پیش زامیاد قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد که افزایش چشمگیری 70 میلیون تومانی را برای کارون نشان می‌دهد. قیمت این وانت دو کابین حالا به 499 میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این، قیمت پادرا پلاس از 365 میلیون به 410 میلیون تومان و وانت نیسان آپشانل تک سوز از 318 میلیون به 349 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. رینگش باید قشنگتر و جذاب تر میشد
    فنرهاش و کوزهای بالای فنرها هم باید قویتر میبود

  2. واقعآ جای تأسف برای دولت و مجلس که آبسار شرکتهای لگن ساز را رها کرده و هر سازی برای خودش می نوازد. کشور بی صاحب کشور هرج و مرج کشور بی در وپیکر کشور لگن ساز.

  3. به نظر من باید براش مالتی مدیا و فرمون دگمه دار نصب کنن تا شاید از حالت نیسان آبی در بیاد به هر حال خودروی جالبی به نظر میرسه امیدوارم از نیسان آبی بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا