مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه سه شاسی بلند غول چینی؛ ام‌جی‌ اچ‌اس، هاوال اچ‌۶ و تیگو ۸ پرو

بازار کراس‌اور‌ها اخیرا شاهد ورود ام‌جی ‌اچ‌اس بود که به‌عنوان یک محصول با قیمت مناسب، مجبور به رقابتی سخت با خودروهای دیگر است. از جمله این‌ کراس‌اورها هاوال اچ ۶ و چری تیگو ۸ پرو هستند.

در این مطلب سعی داریم ضمن مقایسه این سه خودروی اقتصادی (البته نه در ایران) ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد.

نمای خارجی:

MG HS:

در مورد ام‌جی اچ اس اکثریت، متفق‌القول هستند که این خودرو یک اس‌یو‌وی خوش‌قیافه است. چراغ‌های جلو ظریف و جذاب با لامپ‌های پروژکتوری و دی‌لایت‌های منحصر‌به‌فرد هستند. یک قطعه تزئینی کرومی دور پنجره جلو‌پنجره قرار دارد که لوگوی بزرگ  MG در مرکز آن بر زیبایی آن می‌افزاید.

در نمای کناری، شاهد ظاهری معمولی هستیم، اما رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، نوارهای کرومی، ریل‌های سقف آلومینیومی و نوارهای کرومی اطراف ستون‌های A ، B  و  C همگی بر جذابیتش افزوده است.

چراغ‌های عقب، شبیه شاسی‌بلندهای BMW است. همچنین در این خودرو از اگزوزهای دو‌گانه استفاده شده. به‌طور کلی می‌توان گفت که این خودرو از نظر ظاهری، یک محصول رده‌بالا است.

 Haval H6:

استایل تیز جلویی هاوال اچ ۶ و حالت پهن آن، تکمیل‌کننده شکل جعبه‌ای این خودرو است. در قسمت جلو شاهد چراغ‌های پروژکتوری با ظاهری مدرن، جلو‌پنجره مشبک کرومی بزرگ، طراحی سپر تیز و نمایی جلویی مربعی هستیم.

نمای جانبی، فاقد خطوط تیز است. آئینه‌های کناری در کنار دستیگره‌ها و خط جانبی، کاراکتر زیبایی به این بخش، بخشیده است. نوار کرومی اطراف پنجره‌ها و بخشی از درها باعث جذاب‌تر شدن اچ ۶ گردیده است.

در‌حالی‌که نمای جلویی، جسورانه و تهاجمی است قسمت عقبی، ظاهری یکنواخت دارد. نوع اسپویلر و چراغ‌ها این خودرو را شبیه کراس‌اورهای معمولی کرده است. با این‌حال، در شب، نوار نوری، بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد.

در‌حالت کلی باید گفت که هاوال اچ ۶ یک کراس‌اور خوش‌قیافه است.

Chery Tiggo 8 Pro:

تیگو ۸ پرو ظاهری ظریف اما مدرن دارد. در جلو شاهد امضای چری با جلو‌پنجره کهکشانی هستیم که با هد‌لایت‌های ال‌ای‌دی اتوماتیک، دی‌لایت‌های دو‌طرف و سپر‌های جلویی خاص، بر جذابیتش افزوده شده است.

نمای جانبی با وجود طراحی مکعبی و رینگ‌های ۱۸ اینچی، ریل‌های سقفی، استفاده از نماهای کرومی و خطوط زیبای کناری، کاملا جذاب شده است.

طراحی عقب هم بسیار ساده است. طراحی سپرها، اسپویلر، چراغ عقب، خروجی دو‌گانه اگزوزها و سایر المان‌ها تیگو ۸ پرو را مانند سایر اس‌يو‌وی‌های بازار کرده است.

باید گفت ظاهر این خودرو معقول و منطقی است اما شاهد یک طراحی خیلی خاص و منحصر‌به‌فرد نیستیم.

نمای داخلی:

MG HS:

یکی از دلایل محبوبیت ام‌جی اچ‌اس، فضای داخلی آن است. کابین، دارای صندلی‌های چرم و پلاستیک‌های نرم پانل‌های درب‌ها و داشبورد و همچنین قطعات کرومی در نقاط مختلف اتاق است.

 اچ‌اس یکی از جادار‌ترین اتاق‌ها در بین رقبای خود در این سری را داراست. این فضا به‌اندازه‌ای است که چهار مسافر بزرگسال در آن، حتی برای سفرهای طولانی احساس راحتی کنند. برای یک خانواده ۵ نفره، اچ‌اس یک اس‌یو‌وی کاربردی و با کیفیت است.

Haval H6:

هاوال اچ ۶ یک کابین مینیمالی و آینده‌نگرانه دارد. یک صفحه‌نمایش در مرکز داشبورد قرار دارد و فرمان سه‌پره با دکمه‌های کنترلی آن، دارای طراحی مدرنی است. اچ ۶ دارای فضای کافی برای ۵ سرنشین است که حتی در سفرهای طولانی‌تر هم احساس سختی نخواهند کرد.

Chery Tiggo 8 Pro:

کابین تیگو ۸ پرو نمایی از یک طراحی ساده و در‌عین‌حال مدرن را به‌نمایش می‌گذارد. یک طراحی غیر پیچیده، کلاسیک با نوارهای نوری، صفحه‌نمایش بزرگ و صندلی‌های چرم از مشخصات کابین این خودرو است. تیگو ۸ پرو یک اس‌یو‌وی میان‌سایز با یک کابین بزرگ است که ۷ مسافر، در آن احساس راحتی خواهند کرد که در مقایسه با سایر رقبای ۵ نفره خود، از مزیت خوبی برخوردار می‌باشد.

ابعاد:

اگر‌چه هر دو محصول اچ ۶  و  اچ‌اس دارای صندلی‌های کمتری هستند اما قابل تصور است که از تیگو ۸ پروی هفت نفره چندان کوچک‌تر نباشند.

تیگو ۸ پرو دارای ابعاد ۴۵۲۲/۱۸۶۰/۱۷۴۶ میلیمتر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌محوری ۲۷۱۰ میلیمتر است.

ام‌جی اچ‌اس دارای ابعاد ۴۵۷۴/۱۸۷۶/۱۶۸۵ میلیمتر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌محوری ۲۷۲۲ میلیمتر است.

هاوال اچ ۶ دارای ابعاد ۴۶۵۳/۱۸۸۶/۱۷۳۴ میلیتر در طول، عرض ، ارتفاع و فاصله محوری ۲۷۳۸ میلیتر است.

مشخصات فنی:

MG HS:

کارخانه ام‌جی برای اچ‌اس، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو‌شارژ بنزینی ۴ سیلندر در‌نظر گرفته که ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی این موتور توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ادعا شده است اچ‌اس توانایی طی مسافت ۱۱ الی ۱۴ کیلومتر در ازای مصرف یک لیتر سوخت را دارد که برای خودرویی با این اندازه و وزن، عدد بالایی است.

Chery Tiggo 8 Pro:

تیگو ۸ پرو از یک موتور ۱.۶ لیتر توربو شارژ بهره می‌برد که این موتور قادر است ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که توسط یک گیر‌بکس دو‌کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

چری ادعا کرده که این خودرو توانایی دارد با مصرف یک لیتر بنزین، ۱۳ کیلومتر مسافت را طی کند اگر‌چه این مقدار در واقعیت، مسافت طی شده کمتری را نشان می‌دهد.

Haval H6:

هاوال اچ۶ دارای دو نوع موتور است. موتور ۱.۵ لیتری توربو‌شارژ ۴ سیلندر که توانایی تولید ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که این توان و گشتاور توسط یک گیربکس دو‌کلاچه ۷ سرعته اتوماتیک، فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند و دیگری، یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو‌شارژ است که قدرت ۲۰۱ اسب‌بخاری و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متری را توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه، به هر ۴ چرخ منتقل می‌کند.

بر اساس گزارشات متعدد، نسخه ۲ لیتری، توانایی پیمودن ۱۰.۲ کیلومتر به‌ازای مصرف یک لیتر بنزین و نسخه ۱.۵ لیتری، ۱۲ کیلومتر به‌ازای همین‌مقدار بنزین را دارد که قطعا این مقادیر، به‌ازای شرایط مختلف جاده و آب‌ و هوا، تغییر خواهد کرد.

امکانات:

مانند بسیاری از محصولات چینی، این سه کراس‌اور هم از آپشن‌های زیادی برخوردارند. آپشن‌هایی چون، سنسورهای پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، دیلایت، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای باد لاستیک‌ها، نگهدارنده بین خطوط، اپل‌کار‌پلی و اتو اندروید،‌ کی‌لس، ترمز پارک برقی، سانروف پانارومیک، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، صندلی‌های جلوی برقی و … امکاناتی هستند که در هر سه خودرو دیده می‌شوند و البته هر کدام از این محصولات، به‌صورت مجزا از امکانات خاصی برخوردارند که همه این اس‌یو‌وی‌ها را به خودروهایی پر آپشن تبدیل می‌کند.

نتیجه‌گیری:

ام‌جی از بازاریابی خوبی برخوردار است به‌همین‌دلیل HS هم محبوبیت بالاتری دارد، اما هاوال اچ۶ و تیگو ۸ پرو رقبای قدرتمندی هستند که در  عین قیمت بالاتر، نکات مثبت زیادی برای ارايه دارند که کار را برای ام‌جی کمی سخت می‌کند.

در این مقایسه و در نهایت می‌توان گفت ام‌جی اچ‌اس با بر‌چسب قیمتی کمتر و عمکلرد قابل‌توجه و ویژگی‌های مناسب، ارزش‌ خرید بالاتری دارد. اگرچه آن‌هایی که به‌دنبال کاربردهای بیشتر با امکانات بالاتر هستند تیگو ۸ پرو و هاوال اچ‌۶ هر دو گزینه‌های خوبی هستند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا